Geen bewijs voortzetting studies - alimentatie

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

Geen bewijs voortzetting studies - alimentatie

#1 , 19 sep 2019 21:20

Ik betaal alimentatie voor mijn meerderjarig kind dat in de VS woont. Vonnis uitgesproken in België toen ex en kinderen nog hier gedomicilieerd waren.
Ik vraag al een maand om bewijs inschrijving unief te sturen, maar geen reactie. Wat kan ik doen? Ik ben in CSR en is dus belangrijk om geen onnodige kosten te hebben ( geen alimentatie = meer geld beschikbaar voor terugbetaling schulden).
Communicatie loopt heel slecht met ex, met kind helemaal geen contact of communicatie meer.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 20 sep 2019 09:31

Aangetekend en gewone post een briefje sturen waarin vermeld dat je de nodige attesten (uitslagen voorbije studies) en inschrijvingsbewijzen verwacht tegen uiterlijk xx/xx/xxxx, en dat je bij niet ontvangst de alimentatie stopt.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#3 , 20 sep 2019 12:57

Heb dit in het verleden al gedaan en kreeg toch een deurwaarder aan de deur met alle miserie daarbij....
Kan ik een vonnis bekomen om te mogen stoppen met betalen? Na hoe veel tijd geen reactie? Kortgeding mogelijk? Familierechtbank van kind zijn laatst gekend BE adres? Of moeten dagvaarden in de VS?....andere denkpistes?

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 sep 2019 15:38

Je stelt dat je in CSR bent. Dit betekent dat er een advocaat werd aangesteld om je gelden te beheren en de nodige betalingen te doen. Laat hem de nodige stappen ondernemen om de nodige bewijzen te vragen om verder alimentatie te betalen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#5 , 20 sep 2019 15:43

Je stelt dat je in CSR bent. Dit betekent dat er een advocaat werd aangesteld om je gelden te beheren en de nodige betalingen te doen. Laat hem de nodige stappen ondernemen om de nodige bewijzen te vragen om verder alimentatie te betalen.
Advocaat van CSR betaalt alleen de oude schulden. Alle lopende kosten betaal ik zelf. Ik kan het haar wel vragen....

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 sep 2019 10:32

Herroeping
Wanneer je je niet houdt aan de voorwaarden van de minnelijke of de gerechtelijke aanzuiveringsregeling of aan de voorwaarden die de rechter verbindt aan een totale kwijtschelding van schulden, kunnen de collectieve schuldenregeling en alle daaraan verbonden voordelen beëindigd worden.

Ook wanneer je zelf je inkomsten ontvangt, wanneer je nieuwe schulden maakt of grote onverantwoorde aankopen doet zonder toestemming van je schuldbemiddelaar, kan je collectieve schuldenregeling herroepen worden.

Als blijkt dat je valse verklaringen hebt afgelegd om een collectieve schuldenregeling te krijgen, kan je collectieve schuldenregeling ook herroepen worden.

De gevolgen van een herroeping zijn dat je schuldeisers opnieuw alle openstaande schulden kunnen invorderen en dat alle voorziene kwijtscheldingen vervallen. Wanneer een collectieve schuldenregeling op zo'n manier moet worden stopgezet, kom je de daaropvolgende vijf jaar niet meer in aanmerking voor een nieuwe collectieve schuldenregeling.

Voor een herroeping zal de rechter je altijd uitnodigen om dit te bespreken. Je kan als je niet akkoord gaat met de herroeping binnen de maand in beroep gaan. Je kan hiervoor, indien je aan de voorwaarden voldoet, best een beroep doen op een pro-Deoadvocaat.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#7 , 22 sep 2019 11:14

Herroeping
Wanneer je je niet houdt aan de voorwaarden van de minnelijke of de gerechtelijke aanzuiveringsregeling of aan de voorwaarden die de rechter verbindt aan een totale kwijtschelding van schulden, kunnen de collectieve schuldenregeling en alle daaraan verbonden voordelen beëindigd worden.

Ook wanneer je zelf je inkomsten ontvangt, wanneer je nieuwe schulden maakt of grote onverantwoorde aankopen doet zonder toestemming van je schuldbemiddelaar, kan je collectieve schuldenregeling herroepen worden.

Als blijkt dat je valse verklaringen hebt afgelegd om een collectieve schuldenregeling te krijgen, kan je collectieve schuldenregeling ook herroepen worden.

De gevolgen van een herroeping zijn dat je schuldeisers opnieuw alle openstaande schulden kunnen invorderen en dat alle voorziene kwijtscheldingen vervallen. Wanneer een collectieve schuldenregeling op zo'n manier moet worden stopgezet, kom je de daaropvolgende vijf jaar niet meer in aanmerking voor een nieuwe collectieve schuldenregeling.

Voor een herroeping zal de rechter je altijd uitnodigen om dit te bespreken. Je kan als je niet akkoord gaat met de herroeping binnen de maand in beroep gaan. Je kan hiervoor, indien je aan de voorwaarden voldoet, best een beroep doen op een pro-Deoadvocaat.

Ik vrees dat ik niet direct begrijp wat bovenstaande met mijn situatie te maken heeft.
Ik ben un CSR gestapt voor gezamenlijke schulden met mijn ex die ondertussen in de VS woont met de ondertussen meerderjarige kinderen. Ik heb met mijn huidige partner leningen lopen, zonder achterstand en dezz betalen we verder zelf af met persoonlijke middelen, dus schuldbemiddelaar staat hier buiten.
Er is een vonnis van 2014, ik ben alimentatie plichtig voor de kinderen. Ex doet moeilijk, bezorgt geen officieel bewijs van studies maar ik krijg soms wel foto's waarvan ik kan afleiden dat kinderen studeren. Voor 1 kind betaalde ik echter een jaar alimentatie terwijl kind al werkte en heb deze dan verrekend met de alimentatie voor de andere. Er is nu dus nog 1 kind dat volgens haar studeert, maar ik krijg sinds midden juli geen info meer. Alimentatie juli en augustus heb ik betaald , voor september zou ik de indexatie moeten toepassen, maar heb dus bewijs van inschrijving gevraagd, niets gekregen. September heb ik dus niet betaald. En vroeg me af naar de juiste manier om hiermee om te gaan.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#8 , 23 sep 2019 18:14

Je stelt dat je in CSR bent. Dit betekent dat er een advocaat werd aangesteld om je gelden te beheren en de nodige betalingen te doen. Laat hem de nodige stappen ondernemen om de nodige bewijzen te vragen om verder alimentatie te betalen.
Antwoord van mijn schuldbemiddelaar:

" als uw collectief schuldbemiddelaar mag ik u geen juridisch advies geven. Ofwel raadpleegt u een advocaat, ofwel klaart u het zelf uit..."

Ik heb geen geld voor een advocaat en pro deo geen recht op gezien inkomen te hoog van partner. Ik sta dus nergens....

Mijn ex geeft niet thuis....

Terug naar “Echtscheiding”