kosten beugel

Raman Yves
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

kosten beugel

#1 , 19 sep 2019 16:05

beste,

een paar maanden geleden kreeg ik te horen dat mijn kind naar een orthodontist moest op controle
zonder te vragen aan mij , kwam de moeder met de facturen af voor de helft te betalen , uit vriendelijkheid heb ik deze altijd gedaan ,
nu kom ik te horen van mijn kind dat ze een beugel moet dragen en dat ze er al mee bezig zijn ,
nu laat de moeder niks weten , dus gaat ze nadien ook met de factuur afkomen van de beugel ,
wat als dat voor ons financieel niet haalbaar ?

en ze laat ook niets weten , juist dat ze regelmatig op controle moet
vandaag weer een factuur door gestuurd gekregen ,
terug de helft betaald maar normaal krijg je toch eerst een bedrag hoeveel de beugel ongeveer zal kosten en zelfs dat laat ze allemaal niet weten

wat moet ik doen ?

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 22 sep 2019 15:37

Een beugel kan ze inderdaad vragen bij u, maar er zijn voorwaarden:

1. Het moet medisch voorgeschreven zijn, dus niet enkel omdat de tanden mooier zullen zijn.
Een bevoegde instantie dient hiervoor een attest te verstrekken (al zal dat niet moeilijk zijn, de orthodontist zelf lijkt mij immers bevoegd).

2. Je dient de helft te betalen van de kosten, na aftrek van alle verzekeringen.
Dus zowel de verplichte verzekering die hiervoor een stuk betaalt, als alle mogelijke extra verzekeringen (of zelfs als de werkgever van uw ex hier een stuk zou in tussenkomen).

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”