Factuur

Carina9120
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Factuur

#1 , 18 sep 2019 21:10

Geachte,
ik heb telefonisch bij een Nederlandse firma artikelen gekocht, 2 kopen en een 3de gratis (118 EUR te betalen en 59 EUR gratis). Producten zijn een week later geleverd met in de doos de factuur (factuurdatum 12.08.2019) waar men mij alles aanrekent, een bedrag van 177 EUR. Op 13.08.2019 stuur ik hen een mail om te melden dat de factuur niet correct is gelet op het beloofde gratis product. Ik vraag hen of ik de 118 EUR gewoon mag betalen met het betalingskenmerk van de ontvangen factuur of ze mij een aangepaste factuur (met nieuw betalingskenmerk) sturen. Ik krijg diezelfde dag antwoord, ze zeggen hier enkel dat de levering is gebeurd en zetten dezelfde factuur nog eens in bijlage.
Op 14.08.2019 stuur ik opnieuw een mail, met dezelfde vraag. Op 15.08.2019 krijg ik antwoord dat het 3de product inderdaad gratis is, en dat de factuur zal aangepast worden en deze zal ik per mail ontvangen. Op 21.08.2019 ontvang ik een mail met als bijlagen een creditnota voor het volledige bedrag namelijk 177 EUR.
Op 12.09.2019 krijg ik een betalingsherinnering (voor het bedrag van 118 EUR), ze verwijzen hierin naar de factuur van 12.08.2019. Ik antwoord op 12.09 dat ik niet versta waarom ze deze herinnering sturen aangezien ze een creditnota hebben gestuurd voor het volledige bedrag en zet die dan ook in bijlage.
op 13.09 mailen ze me met excuses voor het ongemak en zeggen ze dat de factuur (118 EUR) in bijlage zit. Dit is echter met factuurdatum 12.08.2019.
Mij lijkt dit qua datums niet allemaal te kloppen. Ik moet normaal binnen de 30 dagen na ontvangst betalen maar naar mijn gevoel lijkt niet dit niet allemaal te kloppen.
Dien ik dit nu te betalen gelet op het feit dat ik een creditnota heb ontvangen.
(dit gewoon ter info: ik ben ook helemaal niet tevreden van de producten, doen niet wat geadverteerd werd)
Alvast bedankt voor uw tijd.
Vriendelijke groeten, Carina.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 18 sep 2019 22:09

Wat is het probleem met de data juist?

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 19 sep 2019 09:10

op 13.09 mailen ze me met excuses voor het ongemak en zeggen ze dat de factuur (118 EUR) in bijlage zit. Dit is echter met factuurdatum 12.08.2019.
Ok, de administratie van die mensen lijkt hier wat chaotisch mee omgegaan te hebben, maar dat wil op geen enkele manier zeggen dat je het verschuldigde (118€) niet moet betalen
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 19 sep 2019 12:24

Veel van die rappels worden automatisch verstuurd, en als ze het nummer van de factuur behouden, moet ook dat datum behouden blijven. Andders klopt de opeenvolgende nummering niet meer. Betaal gewoon.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 19 sep 2019 14:14

Omslachtige manier, maar klopt uiteindelijk toch ?

Oorspronkelijke factuur van 177 wordt gecrediteerd
Nieuwe factuur van 118 wordt op oorspronkelijke factuurdatum / aankoopdatum gezet en u wordt gevraagd die te betalen ...

Terug naar “Consumenten Koop”