strafregister en terug zelfstandig worden

vechtarend
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

strafregister en terug zelfstandig worden

#1 , 18 sep 2019 11:14

Hallo ,

Kan je met gerechtelijke antecedenten op je uittreksel strafregister terug zelfstandig worden in de horeca ?



Alvast bedankt .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 18 sep 2019 11:17

Zolang er geen beroepsverbod werd uitgesproken, mag dat geen probleem zijn.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 sep 2019 11:21

Zoals leen schreef zolang er geen beroepsverbod uitgesproken is mag je zelfstandig worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

vechtarend
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 sep 2019 11:26

Staat dat beroepsverbod dan ook vermeld op het uittreksel strafregister ?
Hoe kan ik weten of mijn specifieke antecedenten bepalend zijn in het wel of niet toestaan van een ondernemingsnummer ?

Thx

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 sep 2019 12:27

Ben je ooit veroordeeld als zelfstandige, in zake fraudeleus faillissement??

Dit staat op je straf uittreksel
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

vechtarend
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 18 sep 2019 12:47

Neen , de antecedenten gaan over valsheid in geschrifte en Inbreuk inzake dierenbescherming .

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 sep 2019 12:52

Dan is er geen enkel probleem voor u, en zeker niet als je begint met een vennootschap, en de nu nieuwe BV is zeer goed geen minimum kapitaal vereist.

Ga eens praten met een boekhouder voor dat u start .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 sep 2019 13:13

Beide inbreuken zwaar genoeg.
Valsheid in geschrifte is strafbaar en zelfs met veroordeling tot opsluiting Art. 19Sw
Ook nog inbreuken inzake dierenbescherming.
En nu in de horeca ?

vechtarend
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 sep 2019 13:15

Het gaat over een eenmanszaak , hoe/ waar krijg ik een officieel antwoord ? Voor mij heel belangrijk aangezien het al dan niet ondertekenen van een huur contract daarvan afhangt .


Thx

vechtarend
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 sep 2019 13:19

Beide inbreuken zwaar genoeg.
Valsheid in geschrifte is strafbaar en zelfs met veroordeling tot opsluiting Art. 19Sw
Ook nog inbreuken inzake dierenbescherming.
En nu in de horeca ?
Valsheid in geschrifte gaat over het inschrijven van een oldtimer .
Inbreuk dierenbescherming gaat over het verkopen van een valk met de verkeerde papieren ( ik ben namelijk valkenier )

ps , ik ben echt geen gangster mocht dat uw reactie kunnen goedpraten .

Franciscus
Berichten: 38592

#11 , 18 sep 2019 13:30

Wat staat er juist in het asfschrift van het vonnis? dat u gekregen hebt van de rechtbank. Daar staan de voorwaarden in.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#12 , 18 sep 2019 13:50

Beide inbreuken zwaar genoeg.
Valsheid in geschrifte is strafbaar en zelfs met veroordeling tot opsluiting Art. 19Sw
Ook nog inbreuken inzake dierenbescherming.
En nu in de horeca ?
Valsheid in geschrifte gaat over het inschrijven van een oldtimer .
Inbreuk dierenbescherming gaat over het verkopen van een valk met de verkeerde papieren ( ik ben namelijk valkenier )

ps , ik ben echt geen gangster mocht dat uw reactie kunnen goedpraten .
Vechtarend, is het steeds belangrijk een duidelijke topic te maken, met de nodige info.
Dat bespaart zelfs de onnodige discussies tussen forumleden en ook zij kunnen dan een duidelijke reactie geven.
In de meeste topics blijft het gissen naar de achtergronden en gegevens. Een deftig antwoord kan slechts gegeven worden
naar aanleiding van correcte gegevens. Valsheid in geschrifte is voor iets anders dan verkeerde formulieren invullen.

Ik beschouw u niet als gangster, maar nu schept u zelf klaarheid. En dan zie ik ook geen problemen ( zoals de andere leden ) om een horecazaak te starten.
Dus u zult dan ook zeker het vroegere attest van goed gedrag en zeden nog hebben.


Franciscus
Berichten: 38592

#13 , 18 sep 2019 14:03

Uittreksel strafregister zoals het nu heet. :wink:

vechtarend
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#14 , 19 sep 2019 10:05

Sorry dat ik niet duidelijker was !

De vraag is dus : Wie beslist op basis van mijn uittreksel van het strafregister of ik nog een horecazaak kan beginnen ? Dit is heel belangrijk in verband met het aangaan van een huurcontract .
Op dit uittreksel staan juist de antecedenten vermeld maar geen toelichting of ik al dan niet kan opstarten .

Hopelijk kan iemand mij helpen .

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#15 , 19 sep 2019 14:05

zie https://www.horecavlaanderen.be/starters

op deze site vindt u allerlei links die u wegwijs zullen maken wat er allemaal komt zien bij het starten met een horecazaak.
Heb gekeken : één van de voorwaarden is : blanco strafregister. Dat is iets dat uzelf alleen kunt weten en inzien.

Terug naar “Andere”