Partner vertrekt na breuk, nam alles mee achter mijn rug

KennyT
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Partner vertrekt na breuk, nam alles mee achter mijn rug

#1 , 17 sep 2019 18:58

Beste,

Ik en mijn vriendin woonde tot enkele dagen geleden, al bijna 2.5jaar samen.
ik heb een zoontje uit een vorig huwelijk en wij hebben gekozen voor Co-ouderschap.
dit ging tot voor kort, heel goed zelfs juist zoals het zou moeten zijn.
Nu hebben ik en mijn vriendin enkele lastige maanden achter de rug met veel ruzie's enzo...
We probeerden onze relatie toch nog te redden maar helaas!
Dit is wat er toen gebeurde,
ze vertelde mij smorgens dat ze naar de dokter ging, ik ging zelf dan naar de kapper! eenmaal terug thuis heb ik van haar niets maar dan ook niets meer gehoord! enkel haar moeder stuurde me dat mijn vriendin in elkaar was gezakt bij de dokter en dat ik ze vanaf nu met rust moest laten. Dit deed ik dan ook, had 2 dagen niks van haar gehoord.
Vrijdag morgend fiets ik naar de winkel, om dan een klein uurtje later thuis weer aant te komen, en stilletjes begint door te dringen dat half ons appartement leeggehaald was. Ze heeft me dus blijkbaar laten int oog houden wanneer ik vertrok,
is dan met nog een paar mensen in zeer korte tijd, alles beginnen leeghalen. zelfs tot aan de koelkast toe!
nu heeft zei hier niets meer staan, enkel haar adres nog.zolang dit hier staat moet ik ze binnen laten. ook al staat hier niets meer, hoe kan ik dit nu het beste oplossen?
is dit überhaupt wel toegestaan, een appartement leeghalen met vrienden en met de noorderzon en alle spullen te vertrekken. ik voel me hier echt zo slecht bij en niet wetende of zei dit wel kan en mag doen.
ik wil ook weten hoe de rekeningen nu verdeeld worden, zei heeft ook nog gas enzo... gebruikt, voor wie gaan de afrekeningen dan zijn?
moet zei geen opzeg doen en nog 3maand mee verder blijven betalen?
kan ik een klacht indienen door datgene wat zei heeft gedaan? eigenlijk is alles wat niet uit elkaar gehaald moest worden, meegenomen, de grote stukken hebbe ze geen moeite voor gedaan. In mijn ogen zijn ze hier binnengebroken, ik vind dat je dan een dief bent.
de goederen hebben we allemaal samen aangekocht, maar wat ze allemaal mee heeft, zou ik totaal niet weten, ze aijn zeker met 5a6 bij mij binnen geweest.
2slaapkamers leeggehaald, terras leeg, kasten leeg gehaald, alles uit de badkamer, wasmachine weg en nog zoveel spullen die ik zelf niet meer weet.
overal zijn lege dozen en afval van spullen gewoon op de grond gegooit, mijn kleren uit kleerkast gehaald en op de grond gelegd, kast heeft ze mee, eigenlijk teveel om op te noemen.
alvast bedankt om mijn verhaal even door te nemen en graag had ik hier wat meer over willen weten. wat moet ik nu doen? er zit zoveel in mijn hoofd, maar kweet nie hoe of waar dak moet beginnen.
nogmaals dank
mvg kenny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38602

#2 , 17 sep 2019 19:25

Als dat haar spullen zijn wel. Jullie zijn niet gehuwd en blijkbaar ook niet wettelijk en of notariële akte samenwonend.
Allen zaken die op uw nam staan factuur en van uw rekening komen daar kan u iets over zeggen en doen. Dat kan diefstal zijn. Mogelijk van aangifte diefstal door onbekenden en politie vaststellingen laten doen. Tenslotte weet u niet dat zij erbij was. Derden is zo wie zo diefstal.
Echter hoe moet u dat bewijzen.
Morgenvroeg aangifte bij gemeente gaan doen dat uw ex-vriendin daar niet meer woont. Dat haar adres onbekend is.
Als ze werkt hebt u dat adres nog ...van daar kan u eventueel eens starten.. maar of dat iets gaat helpen weet ik zo niet.
Morgen na aangifte ook buitensloten vervangen...
Ook de wijkinspecteur in kennis stellen kan ook vaststellen dat alles weg is van haar.
Op wie staat het huurcontract indien op beider naam zijn beide huurders aansprakelijk vermoedelijk zelfs hoofdelijk. Dus ieder voor de volledige som. Idem met de nutsvoorzieningen.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 18 sep 2019 00:36

Wat Franciscus zegt, maar in àndere volgorde:

Eerst nieuwe sloten, of de rest van je appartement is mogelijk ook weg ...

Eigenlijk had je bij thuiskomst alles moeten laten liggen zoals het lag, en meteen politie bellen met melding inbraak.


Energie-overname formulieren downloaden
Invullen, dat je de boel overneemt vanaf dag ../../.. met tellers ....
Tellerstanden noteren, fotograferen met datum
Langs haar moeder gaan en laten tekenen door haar

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”