Co-ouderschapregegeling.

Sam75
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Co-ouderschapregegeling.

#1 , 13 sep 2019 22:06

10 jaar geleden zijn mijn partner en ik uit elkaar gegaan. Hij heeft me toen laten oproepen door een advocate/bemiddelaar voor onze 2 zonen (toen 6 en 2 jaar oud). Tijdens het gesprek met zijn advocate is hij op een moment boos vertrokken en was er eigenlijk nog niks geregeld. Ik heb hem daarna gebeld en gezegd dat hij zijn jongens week om week mocht hebben. In zijn eerste week, krijg ik na drie dagen een smsje (Ik zat op mijn werk en moest afsluiten om 19u) dat ik mijn kinderen in de opvang kon gaan ophalen. Hij is toen in de eerste 3 jaar dat we uit elkaar gingen zo eens om de paar weken, soms zelfs tot 4 maanden, langsgekomen voor zijn zonen. Telkens hij voor de deur stond heb ik hem de kinderen meegegeven. Want ik wou niet dat ze hun vader niet leerden kennen. Dan heeft hij een nieuwe vriendin leren kennen na die 3 jaar. Door haar is er een weekendregeling gekomen. Elke 2 weken gingen ze een weekend naar hun. Ik vond het super. Want in het begin wantrouwden mijn zonen het of hun papa wel zou komen opdagen elke 2 weken, maar dankzij de nieuwe vriendin deed hij dat. In die 10 jaar is er ongeveer 15 maanden een bijdrage van 300€ betaald. Maar dat is dus ook al lang gedaan. Ik doe extra werk, want ondertussen zit de jongste ook in het middelbaar. Ik heb voor beiden een jaarabonnement moeten kopen om naar school te gaan. Ik ben in de laatste 10 jaar de enige die met mijn kinderen naar de dokter is geweest. Alle schoolboeken, laptop, dokters, psychologen, abonnementen, kampen, enz betaal ik alleen. Nu dat mijn kinderen niet meer elke dag naar school gebracht en gehaald hoeven te worden, wil de vader ineens co-ouderschap. Na 10 jaar. Hij heeft 3 jaar geleden al gevraagd aan mijn oudste zoon (die toen ook al een trein/busabonnement had), of hij niet week om week bij hem wou komen, terwijl zijn broertje erlangs zat. De jongste mocht niet, want hij ging die niet elke dag naar de lagere school brengen. Nu is de jongste begonnen in het middelbaar (ook met een door mij betaald abonnement) en nu wil hij een week om week regeling. Mijn vraag is dus: Kan dit? Kan hij echt na 10 jaar ineens eisen om een week om week regeling?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 12 okt 2019 11:11

Is er ondertussen al een regeling via notaris of familierechtbank?
Partner gehuwd of welke vorm van samenwonen?

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”