Huurwaarborg

Iazaueba
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Huurwaarborg

#1 , 05 sep 2019 07:39

Geachte,

Ik heb op mijn rekening overzicht nog een waarborg staan van een woning die ik +-20 jaar geleden huurde.
Ik heb geen contact gegevens meer van de verhuurder buiten zijn naam.
Het appartement was ongezond vochtig en ik heb nog ergens foto's van de beschadigingen dat het aan mijn spullen gaf.
Dat appartement bestaat al even niet meer, het is ooit verkocht en verbouwd.
Is er een manier om dat geld vrij te krijgen na zo veel jaren?
Ik heb er vroeger niet achter gezeten omdat ik jong was en blij dat ik daar weg was.
Wat kan ik doen?

Sammy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 18 sep 2019 16:03

Naar kadaster voor eigenaar pand. Gerechtsdeurwaarders en ik vermoed notarissen kunnen ook mits betaling in RijksRegister.
Naar gemeente en hopen dat die de gegevens willen doorspelen van huidig adres - als u een huurcontract hebt dan bestaat de kans. Was het huurcontract geregistreerd dan naar registratie.
Naar vrederechter met die gegevens.
Op wiens rekening staat die waarborg is dat na te gaan via uw bank?
Niet vergeten bij de gemeente een attest op te halen waaruit blijkt dat u daar gewoond hebt.

Allemaal mogelijkheden om adres en gegevens te achterhalen.

LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 sep 2019 10:24

De eigenaar van het pand heb je niet nodig. Je moet de gegevens van de persoon hebben waar je destijds een huurcontract mee had.

Informeer eens bij de griffie van de vrederechter hoe je best te werk gaat.

Van jezelf inderdaad al een attest met historiek van woonst opvragen bij de gemeente.

Reclame

Terug naar “Huren”