Waterschade in slaapkamer aan plafond

stimpy
Topic Starter
Berichten: 48

Waterschade in slaapkamer aan plafond

#1 , 05 mei 2024 13:17

Hallo,
Aan het plafond in de slaapkamers van het plafond heb ik waterschade.
Vorig jaar in februari is een detectie firma dit komen op meten en het moet hersteld worden.
Verschillende keren heb ik een mail gestuurd voor herstelling, krijg geen antwoordt of we zijn er mee bezig.
Op de 2 de vergadering van het gebouw (dat is hier altijd dat er een tweede vergadering moet komen), daar heb ik dan mijn mail
mee genomen en op de varia heb ik dit laten lezen aan de syndicus, ach ja, heb die gelezen.
Ik vraag ook al jaren voor isolatie van de zijgevel., nu is het telkens er wordt naast gebouwd, wacht al meer dan 50 jaar.
Nu zegde de syndicus dat ik vocht heb dat dit komt van mijn ramen?
Op het verslag van de detectie firma staat duidelijk de opmeting met foto 133 vocht en normaal 40.
In beide slaapkamers en dat de achtergevel de voegen leeg zijn , zo ook de schouw die ernaast staat , zou moeten deels afgebroken worden.
Wat zegt mijn onderbuur is niet van ons.
Deze onderbuur komt mij dikwijls lastig vallen over betonrot van mijn terras.
Er is al aan gewerkt jaren geleden en nu heeft de detectie ook gezegd dat de voegen moeten bij gewerkt worden en een plastiek laag erover terug moet geplaatst worden.
Er is niets beslist op de vergadering, de meeste willen niets aan het gebouw laten doen, maar ik zit wel met de vocht problemen en
sta er alleen als vrouw voor., en krijg van onderbuur respectloze mail.
De syndicus is na de vergadering foto gaan nemen van onderkant terras en zegde dat hij er wat aan gaat doen.
Ik stuur de foto's opnieuw door en krijg bericht dat hij er niet is en mail niet leest.?
Wat kan ik doen als het niet hersteld wordt?
Wacht nu meer dan 1 jaar.
Hier moeten de buizen springen en dan komt er een herstelling.
mvg

mava105
Berichten: 22313
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 05 mei 2024 17:50

Syndicus aangetekend ingebreke stellen, en hem nog xx weken de tijd geven om een oplossing te geven. Daarna stap je gewoon naar de VR.

LYNX XX
Berichten: 2547
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mei 2024 18:54

BAV ( 20 % van de aandelen ) laten samenroepen.
MAAR wel degelijk uw punten laten agenderen en niet onder VARIA ( heeft geen waarde ).

Al uw aangehaalde punten zijn gemeenschappelijke gebreken en, moeten gemeenschappelijk aangepakt worden ( syndicus ).

Zie ook # 2 mava 105

Reclame

stimpy
Topic Starter
Berichten: 48

#4 , 10 mei 2024 14:15

Oke, bedankt.
Syndicus ging er werk van maken.
Nu nog afwachten, anders doe ik het gene jullie voorstelde, mvg.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”