de uitnodiging tot inlevering van het rijbewijs met alcoholslot voor 2 jaar

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Tiplea George
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

de uitnodiging tot inlevering van het rijbewijs met alcoholslot voor 2 jaar

#1 , 29 apr 2024 19:45

Hallo, in 2019 trof de politie mij aan met alcoholintoxicatie, precies 0,87, en mijn rijbewijs werd 15 dagen geschorst. Omdat ik een Roemeen was zonder een wettelijk adres gedurende die periode, berechtte de rechtbank mij in januari 2020 en ontving geen enkele beslissing van de rechtbank in Roemenië, in november 2020 heb ik een identiteitskaart en een officieel adres in België verkregen, er zijn jaren verstreken zonder dat de politie mij heeft laten weten dat ik een opgeschort recht heb om te rijden. Vorige maand ontving ik per post een melding dat ik mijn rijbewijs na 4 jaar na het einde van het proces moest inleveren. Geef mij alstublieft advies wat ik kan doen? Bedankt

Issued
Berichten: 1236

#2 , 29 apr 2024 23:25

U kan uw rijbewijs inleveren. Verjaring van een correctionele straf is 5 jaar. U heeft uw straf nog niet gedaan.

LeenW
Berichten: 12891

#3 , 29 apr 2024 23:27

Zo snel mogelijk inleveren en dit alles achter u laten.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9804
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 30 apr 2024 11:28

Hallo, in 2019 trof de politie mij aan met alcoholintoxicatie, precies 0,87, en mijn rijbewijs werd 15 dagen geschorst. Omdat ik een Roemeen was zonder een wettelijk adres gedurende die periode, berechtte de rechtbank mij in januari 2020 en ontving geen enkele beslissing van de rechtbank in Roemenië
Heeft u ooit de dagvaarding kunnen ontvangen ?

Was u, of uw advocaat op de zitting ?

Is het vonnis ooit aan u betekend , dwz heeft u het vonnis zelf ooit ontvangen ?

Vorige maand ontving ik per post een melding dat ik mijn rijbewijs na 4 jaar na het einde van het proces moest inleveren. Geef mij alstublieft advies wat ik kan doen?
Waarom vraagt u dat pas een maand later ?

Als je "bij verstek" (zonder dat jij of je advocaat aanwezig was) veroordeeld bent, kan je procedure "in verzet" starten bij dezelfde rechtbank

De termijn daarvoor is 15 dagen na betekening van het vonnis

https://www.wanted.law/nl/Most-Wanted/W ... 20betekend.


Maar hier is blijkbaar niet het vonnis, maar de strafuitvoering vorige maand aan u betekend ... was het vonnis daarbij ?

Terug naar “Stel een vraag”