BTW 6 percent?

Forumregels
Tips om snel goede antwoorden te krijgen


- Geef in het onderwerp duidelijk aan waarover het gaat
- Wees beknopt (hoe meer tekst, hoe minder groot de kans dat het gelezen wordt)
- Wees volledig (zaken achterhouden zorgt ervoor dat er onmogelijk juist geadviseerd kan worden)
- Let op grammatica en spelling
Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5936
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

BTW 6 percent?

#1 , 16 apr 2024 20:17

Is het plaatsen van brandblussers, rookmelders en pictogrammen in een app.gebouw een werk in onroerende staat zodat 6 percent tarief van toepassing kan zijn?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Sirkii
Berichten: 5420

#2 , 16 apr 2024 23:33

Zou me zeer sterk verwonderen. 21%. Heb zelf appt

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 apr 2024 04:56

Heit effectief plaatsen van brandbeveiliging (bv. installatie haspel of verbonden alarminstallatie) mijns inziens wel. Uiteraard indien gebouw ouder dan 10 jaar.

De voorbeelden die je noemt lijken me eerder goederen die je koopt en die geleverd worden. Eerder dan werken van onroerende aard. Een brandblusser waarvoor een beugel wordt geïnstalleerd is niet meer onroerend dan een schilderij waarvoor ik een nagel in de muur heb geklopt.

Reclame


Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5936
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 17 apr 2024 10:39

Ook voor leveren en plaatsen van rookmelders en pictogrammen?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LYNX XX
Berichten: 2526
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 apr 2024 10:44

Plaatsing rookmelders en pictogrammen = 21 % BTW zowel plaatsing door firma als zelfplaatsing

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5936
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#7 , 17 apr 2024 10:53

Plaatsing rookmelders en pictogrammen = 21 % BTW zowel plaatsing door firma als zelfplaatsing
OK. Bedankt.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LeenW
Berichten: 12852

#8 , 17 apr 2024 10:56

Als er nergens een uitzondering wordt genoemd, geldt volgens mij nog steeds goede oude Circulaire 6 van 1986 en dan moeten deze werken de omvorming, renovatie, rehabilitatie, verbetering, herstelling of het onderhoud, met uitsluiting van de reiniging, geheel of ten dele van een woning tot voorwerp hebben. Het ophangen van een rookmelder valt hier m.i. niet onder.

Terug naar “Stel een vraag”