Heropening fitness gym

Corona2020
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Heropening fitness gym

#1 , 06 jun 2020 08:27

Goedemorgen, ik ben lid bij X. Wegens Coronamaatregelen werden de deuren voor een tweetal maanden gesloten. Vanaf 8 juni is trainen terug mogelijk. Echter ... onder bepaalde voorwaarden. Deze voorwaarden zijn niet dezelfde als de voorwaarden toen ik mijn lidmaatschap aanging. Men moet reserveren, het aantal leden dat in de zaal kan trainen is beperkt, ... Men voert natuurlijk aan dat deze "heropening" onder andere voorwaarden gebeurt om de leden in een "veilige" omgeving te laten trainen maar ik vind dat ik onder bepaalde voorwaarden een lidmaatschap aanging en dat deze voorwaarden nu zomaar gewijzigd worden. Mijn vraag is nu : Kan ik de domiciliëring van het maandelijks lidgeld gewoon stopzetten en mijn lidmaatschap stoppen ? In de voorwaarden van lidmaatschap staat dat men minimum 1 jaar lid moet zijn en ik was nog maar 4 maanden lid toen men door de coronamaatregelen de zalen moest sluiten. Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 06 jun 2020 10:24

De fitness wijzigt de voorwaarden niet, het is de wetgever die dit doet.

Gaby P
Berichten: 401
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jun 2020 12:25

Staat er in het contract iets over overmacht ?

Reclame

Terug naar “Andere”