Mag zoon na overlijden van stiefvader goederen zonder toestemming weghalen

Shaylee67
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Re: Mag zoon na overlijden van stiefvader goederen zonder toestemming weghalen

#16 , 20 aug 2023 08:48

Denk dat bij mij kwartjes beginnen te vallen.

De auto is aangekocht door de stiefvader. Factuur op zijn naam zal ik ergens moeten vinden want hij komt van een officiele dealer.
Dus bezit vervalt aan moeder. De sleutels en papieren liggen netjes opgeborgen op een veilige plek.
Moeder heeft geen rijbewijs dus wij moeten alleen even zien hoe we schrappingsbewijs krijgen om verzekeringen etc stop te zetten zodat deze verkocht kan worden.

Nee, de zoon woont niet bij zijn moeder. Dus ook geen toegang tot huis. Overigens dit is een huurpand. Het tweede kind een dochter, is al jaren niet meer in beeld en komt ook niet bij moeder meer.

Hoe zit dit dan?
Als er geen erfrecht is kan er toch ook nog geen sprake zijn van blote eigenaar? Immers zoon is geen erfgenaam in rechte lijn.

De bewindvoerder van de zoon heeft mij aardig de les gelezen dat ik geen kinderen op de bewindvoerings aanvraag had ingevuld. Ik heb dat gedaan omdat er NonContact was met kinderen niet beter wetende.

Ik begrijp nu dat de bewindvoerder/advocaat van de zoon me gewoon het bos in stuurt en niet open wil overleggen. Natuurlijk moet hij achter zijn client staan echter in mijn ogen kan dit ook anders. Hij zal voor mijn bewindvoering gaan liggen omdat de zoon ons niet vertrouwd en ons beschuldigd op het geld uit te zijn. Er vliegen op dit moment genoeg ongefundeerde beschuldigen rond over ons (mijn man en ik)

Thomas_A
Berichten: 2341
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 aug 2023 10:43

Wacht, wat is uw rol is deze eigenlijk? Op welk formulier heeft u geen kinderen vermeld? Waarom zou u formulieren invullen?

Het lijkt dat u op een onofficiële manier het papierwerk van de moeder op u neemt en zelfs beheersdaden stelt in haar naam.

Wil u bewindvoerder van de moeder worden? Waarom heeft ze dat nodig en wat is uw relatie met haar?

Wie controleert u daar nu in? Zeker gezien 1 kind niet in beeld is, het andere onder bewindvoering staat en u blijkbaar met zijn bewindvoerder overhoop ligt.

LYNX XX
Berichten: 2534
Juridisch actief: Nee

#18 , 20 aug 2023 11:04

Volg de topic langs de zijlijn.
Uit de nalatenschap mag niets verdwijnen tot dat de erfenis is afgesloten.

Verwijs naar #17 Thomas_A : TS moet een duidelijke schets geven van haar positie in deze hele affaire.
Ook van de juiste gezinstoestand moeder en haar situatie.
Gewaardeerde collega's kunnen slechts een oordeelkundig advies/raad geven indien alle info voorradig is.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5940
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#19 , 20 aug 2023 11:08

Het verhaal neemt een merkwaardige wending.

"Ik begrijp nu dat de bewindvoerder/advocaat van de zoon me gewoon het bos in stuurt en niet open wil overleggen."
U bent dan ook een buitenstaander: een vreemde.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

LYNX XX
Berichten: 2534
Juridisch actief: Nee

#20 , 20 aug 2023 12:29

Is het dossier nalatenschap in handen van een notaris.
Hij kan u best inlichten ( als die het wil aan een buitenstaander ? ) of uw grieven aan hem voorleggen.

Franciscus
Berichten: 38617

#21 , 20 aug 2023 19:29

U bent buitenstaander voor bewindvoerder -
Als u een lastgeving zou hebben van moeder spreekt u wel in naam van moeder.

Zoals reeds geschreven

Art. 15. De woning is onschendbaar; geen huiszoeking kan plaats hebben dan in de gevallen die de wet bepaalt en in de vorm die zij voorschrijft.

Wie er eigenaar van is of verhuurder enkel diegene die er effectief wonen en of ingeschreven zijn is art 15 van toepassing.
Gezien geen familieband 'kan' het wel diefstal zijn tgo de stiefvader.
Case zoon steelt geld van ouders = niet strafbaar maar neemt ook de kas van de kaartclub mee wel diefstal.
Of kind steelt van ouders in bende waren nog twee andere bij betrokken. kind niet strafrechtelijk vervolgt de twee andere wel.

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”