Huur na overlijden.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

Re: Huur na overlijden.

#16 , 27 feb 2020 22:16

Jureca.be, waarom werd mijn bericht verwijderd? En vooral met welk recht?
Na navraag onder de moderatoren, blijkt er niemand wat verwijderd te hebben

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#17 , 28 feb 2020 16:56

Sirkii, ik denk dat je toch één en ander door elkaar haalt. Thomas heeft gelijk.
In een huurhuis hebben de erfgenamen geen belang. Als de echtgenote wil blijven wonen, zal zij de huur moeten betalen - als de eigenaar akkoord gaat. Anders zal ze moeten vertrekken.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Sirkii
Berichten: 5396

#18 , 29 feb 2020 08:35

Sirkii, ik denk dat je toch één en ander door elkaar haalt. Thomas heeft gelijk.
In een huurhuis hebben de erfgenamen geen belang. Als de echtgenote wil blijven wonen, zal zij de huur moeten betalen - als de eigenaar akkoord gaat. Anders zal ze moeten vertrekken.
Wat gaat de huisbaas doen als LLE niet betaalt? Toch invorderen bij de erfgenamen want LLE staat niet in het huurcontract ?

Wat moet er gebeuren als LLE niet vertrekt en niet betaalt? Toch naar de vrederechter voor uitdrijving ?

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#19 , 29 feb 2020 11:15

"Wat moet er gebeuren als LLE niet vertrekt en niet betaalt? Toch naar de vrederechter voor uitdrijving ?"

Dat is altijd zo voor een uitdrijving. Maar het is de verhuurder die de zaak aanhangig moet maken, niet de erfgenamen.

Bovendien voorziet de wet dat:
"Niet mee getekend, maar wel gehuwd: Ook dan zet de partner de huur verder. Huurrechten en plichten worden tussen gehuwden immers automatisch geërfd door de langstlevende partner indien de woning hun gezinswoning was. Het huurcontract wordt in dat geval – ook als enkel degene die overleden is tekende – automatisch verder gezet door de echtgenoot. "

zie oa: https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 01/related
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”