blokkering rekeningen

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

Re: blokkering rekeningen

#16 , 14 jan 2020 12:03

Als er geen kinderen zijn, worden de drie vermogens terug samengesteld: de gemeenschap, zijn eigen vermogen, haar eigen vermogen. Wat had elke partner van voor dit huwelijk, wat heeft hij verkregen via erfenis en schenking. Maar ook : wat heeft die gedaan met zijn eigen vermogen.
Weet dat eigen vermogen buiten een verblijfsbeding valt want zo iets is enkel van toepassing voor de gemeenschap.
Ik herinner mij zo'n situatie. Mr had 500.000 bef meer ge-erfd dan zijn vrouw. Bij zijn overlijden moest zij die 500.000 frank aan zijn familie geven, want buiten langst leeft al.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
MONACO
Berichten: 152

#17 , 14 jan 2020 17:53

betuig mijn medeleven, zit in hetzelfde steegje, is ene grote warboel, akte van erfopvolging (roerend in volle eigedom) reeds binnengedaan bij de bank, ze moeten het toch nog langer trekken, nazien met verantwoordelijke en is héél druk, dan nog eerst brief sturen ;moet ondertekend en teruggezonden, dus nog een paar dagen wachten, is ook nog een w-end tussen en nog eens voorstellen van weer nieuwe rekening open te doen wat het aantal dan op 4 of 5 brengt, alles voor niks; de pensioendienst die stort het pension op de geblokkeerde rekening na 3 schriftelijke meldingen van het nieuw nr, zodat het pensioen ook weer geblokkeerd is,,niet erg, we blijven nog wel een maand of twee zonder.
Geduld moet men hebben en als ge rot gepest zijt dan komen de successierechten, heb al bericht gekregen wanneer ik zal moeten betalen

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#18 , 16 jan 2020 18:28

De bank mag niet weigeren het pensioen, dat na het overlijden is gestort, aan de begunstigde uit te keren. Die som valt buiten de nalatenschap.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”