Geld van de rekening voor En na overlijden

josi
Berichten: 551

Re: Geld van de rekening voor En na overlijden

#16 , 30 aug 2019 13:04

en mijn advocaat kan er niks aan doen!
zegt die ook waarom je er niks aan kan doen?
Ik ben 10 jaar terug gegaan (uittreksels bank opgevraagd tegen betaling is dit) en voor overlijden is er een hele grote som overgeschreven naar haar rekening,weliswaar meestal in delen,slechts éénmalig een bedrag van 25.000 euro.Na overlijden een kleinere som.Vermits ze volmacht had gaat mijn advocaat ervan uit dat mijn vader dit goed vond en dat de overgeschreven bedragen de bijdrage van mijn vader was in de samenwoonst!En daar sta je dan en kunt niks meer inbrengen :(

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#17 , 30 aug 2019 18:09

Josi, daar moet dan toch ergens een berekening of verantwoording van zijn. Men kent de kosten en men kan ieders part daarin vaststellen.
Er gewoon van uitgaan is te simpel. Geen interessant dossier voor die advocaat?

Een bankvolmacht veronderstelt dat de lasthebber de verrichtingen uitvoert in plaats van de titularis op een manier zoals die het zou doen. Met verantwoording dus. Een volmacht is geen alibi voor zelfverrijking, ik blijf het zeggen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 31 aug 2019 21:33

Ik ben 10 jaar terug gegaan (uittreksels bank opgevraagd tegen betaling is dit) en voor overlijden is er een hele grote som overgeschreven naar haar rekening,weliswaar meestal in delen,slechts éénmalig een bedrag van 25.000 euro.
Bent u eigenlijk al klacht gaan neerleggen ?

Over welk bedrag spreken we , pakweg het laatste jaar ?

Was uw vader geestelijk nog OK ?

Week van overlijden al 15000 €, waarvan deel nà overlijden en dus zonder volmacht, en nog eens 25000 euro in 1 keer ... al minstens 40.000€
Hier moet toch echt geen tekening bij gemaakt worden :?: :?: :?:

Na overlijden een kleinere som.Vermits ze volmacht had gaat mijn advocaat ervan uit dat mijn vader dit goed vond en dat de overgeschreven bedragen de bijdrage van mijn vader was in de samenwoonst!En daar sta je dan en kunt niks meer inbrengen :(
Veranderen van advocaat ...

Bijdrage in de samenwoonst is normaal periodiek
Zoiets zou je verwachten dat het met vermelding reden / periode zou gebeuren

Zoals Wanton zegt: volmachthouder is gehouden verantwoording af te leggen

Reclame

Terug naar “Erfrecht & Schenkingen”