Tweedehands decoder Telenet

Mora
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Tweedehands decoder Telenet

#1 , 31 jan 2019 23:27

Hallo,

Ik kocht via een tweedehands website een Telenet decoder zogezegd 'gekocht'
Na bellen naar Telenet bleek de decoder gehuurd wat kan ik doen?
Ik vind dat hier sprake is van oplichting

Wat kan ik doen, verkoper reageert niet op mijn communicatie...

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 feb 2019 09:26

Verkopert zal zijn rekening van Telenet wel krijgen, de dag dat hij zijn decoder moet inleveren. Ondertussen zal hij wel verder huur voor deze decoder moten blijven betalen.
Informeer eens bij Telenet.
Kan jij hem gebruiken, zonder dat Telenet weet dat hij nu bij u staat?
Binnenkort wordt deze waardeloos, want Telenet begint kortelings met de omwisseling van de decoders naar een TV box. Ikzelf maak al gedurende 6 maanden deel uit van een testgroep, om het toestel uit te testen. Is in ieder geval beter dan een decoder. JIj blijft dus nog jaren met die rommel zitten. Hoeveel heb je ervoor betaald? Ik weet van de technieker dat die oude decoders gewoon naar de container gaan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 feb 2019 09:31

De wettige eigenaar is Telenet dus dan ben je nu een heler ? :lol: :lol:

Wat kan je doen, aangifte doen bij de politie !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 01 feb 2019 09:47

Je kan de verkoper contacteren, en hem zeggen dat je klacht zal neerleggen bij Politie en Telenet, als je uw geld niet terugkrijgt. Je kan ook klacht neerleggen bij de verkoopsite zelf wegen verkoop van gestolen goed.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 feb 2019 10:48

Mogelijk was de verkoper zich niet bewust dat het hier om een gehuurd toestel ging. Waarom zou je dit immers doen? De verkoper zal huur moeten blijven betalen, en op het moment dat Telenet deze terugvraagt, een schadevergoeding moeten betalen omdat hij het ding niet meer heeft. Het zal hem dus stukken meer kosten dan wat hij er nu voor gekregen heeft.

Maar TS kan best contact opnemen met de verkoper en hem melden dat het hier om een gehuurd toestel gaat, en de koop dus eigenlijk ongeldig is, aangezien de verkoper geen eigenaar was van het verkochte goed en hij bijgevolg de verkoop wenst teruggedraaid te zien.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 01 feb 2019 11:53

Als TS het toestel tegoedertrouw heeft gekocht moet hij helemaal niets doen en mag hij het gewoon houden.
Het is de "huurder-verkoper" die zich heeft schuldig gemaakt aan heling, niet de koper.
Het is de heler die de gevolgen moet dragen van deze verkoop.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 feb 2019 12:08

Ik vermoed dat zo'n gehuurd toestel wel eens problemen kan geven bij activatie bij een andere Telenet klant...

Op zich WEET de TS nu wel dat het een gehuurd toestel betreft. Dus in theorie is hij nu niet meer ter goeder trouw in het bezit van dtit toestel.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 01 feb 2019 12:32

Alhoewel; Een paar jaar geleden was mijn decoder defect en een technieker kwam aan huis om hem te vervangen. Hij liet het oude toestel gewoon achter, en ik mocht ermee doen wat ik wilde. Uiteen halen, herstellen, naar containerpark brengen,...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 01 feb 2019 12:49

Wordt dit toestel dan niet gedeactiveerd?

Misschien moet de TS even laten weten of de digicorder die hij gekocht heeft eigenlijk deftig werkt? Indien wel, zie ik niet meteen het probleem in, aangezien het de verkoper zal zijn die later (mogelijk) problemen met Telenet zal hebben, niet de TS.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#10 , 01 feb 2019 13:04

Volgens mij werkt die zonder activatie, maar dan enkel "passief".
Je kan dan de actieve diensten van Telenet niet gebruiken, dus geen prgs opvragen, geen films aanvragen en dat soort zaken.
Op die manier kijkt mijn moeder in haar kamer in het Rusthuis digitale TV, zonder enige activatie
(gaat daar zelfs niet wegens collectieve aansluiting van het ganse tehuis).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Mora
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#11 , 09 feb 2019 22:58

Volgens mij werkt die zonder activatie, maar dan enkel "passief".
Je kan dan de actieve diensten van Telenet niet gebruiken, dus geen prgs opvragen, geen films aanvragen en dat soort zaken.
Op die manier kijkt mijn moeder in haar kamer in het Rusthuis digitale TV, zonder enige activatie
(gaat daar zelfs niet wegens collectieve aansluiting van het ganse tehuis).
Bij een gewone kabel aansluiting dient je decoder geactiveerd te worden op een adres, niet geactiveerd -> enkel BRT bekijken.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 10 feb 2019 10:12


Bij een gewone kabel aansluiting dient je decoder geactiveerd te worden op een adres, niet geactiveerd -> enkel BRT bekijken.
Dus jij kan zonder abonnement dan VRT kijken als er een kabel van vroeger binnen komt ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Thomas Morus
Berichten: 5917
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#13 , 10 feb 2019 11:53

Mora verwart volgens mij een actieve kabelaansluiting met de activatie van een digibox of digicorder (om de digitale diensten te kunnen gebruiken).
Als men zijn digicorder meeneemt naar een andere woning waar er een werkende telenet kabelaansluiting is dan werkt de digicorder daar zonder meer om naar de zenders te kijken. Enkel de digitale diensten (video on demand enz.) zullen niet werken.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Mora
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#14 , 10 feb 2019 18:40

Analoog kan je alle zenders altijd nemen, echter wat ik 100% zeker kan vertellen als je digicorder geactiveerd is kan je alle zenders uit het basispakket bekijken (zonder UTP naar de modem en dan zal indd de video on demand niet werken) Maar is je decoder helemaal niet geactiveerd dan kan je enkel de NIET geëncrypteerde zenders bekijken zoals EEN, CANVAS, KETNET. Deze zenders zijn vrij te bekijken met een DVB-C ontvanger maar al de andere zenders zijn gecodeerd (behalve de analoge) maar deze decoder is gedeactiveerd omdat de verkoper zijn kabelabonnement heeft opgezegd dus enkel VRT kijken, bij de andere zenders zoals VTM krijg ik bij deze decoder "voor een abbonement op deze zender....." maargoed verkoper gaat mij (hopelijk) het geld terug storten...


In een rusthuis/ziekenhuis daar is het wel anders van werking daar zijn alle kanalen vrij te bekijken op DVB-C. (maar die hebben dan ook een multi aansluiting bij Telenet)

Terug naar “Gebrekkige Producten”