Ruil iPhone

lucash
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Ruil iPhone

#1 , 05 nov 2018 21:05

Dag,

Ik heb vandaag (5/11) mijn iPhone x die perfect in orde is geruild met iemand voor een iPhone xr.
Deze persoon komt uit gent en we hebben dit op Facebook afgesproken.

Na de ruil krijg in de avond een hoop berichten van dat de sim kaart in de geruilde iPhone niet werkt en geen bereik heeft.
Deze heeft half mijn familie gestuurd en ook mijn lief.

Bij de ruil heeft hij niet meegegeven om mijn sim kaart in het toestel te plaatsen waardoor ik de rest van de dag niet bereikbaar was.
Die dag heb ik na vele gesprekken met mijn lief besloten om Facebook te verwijderen omdat we er soms ruzie over hadden.

Dit punt wordt door de persoon uit Gent aangehaald, dat ik plots mijn Facebook heb verwijderd.

Nu wilt hij naar de politie hiermee. Kan ik hiermee naar de politie stappen wegen laster en eerroof?
Ik heb alle bewijzen dat deze iPhone altijd heeft gewerkt en nooit problemen had met bereik.

Heb bewijzen van telefoongesprekken en sms berichten gemaakt met het toestel.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 05 nov 2018 22:07

Als particulier dient u geen garantie te geven, dus de tegenpartij kan niets doen bij de politie.
U kan wel klacht indienen wegens stalking, me dunkt, als hij zoveel personen lastig valt.

lucash
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 nov 2018 15:46

Bedankt voor het antwoord.

Ben ermee naar de politie gestapt en bevestigd dat de tegenpartij niets kan doen, dit omdat er ook niets op papier staat over de ruil en dat hij nogal vreemd reageert.

De politie agente zei dat ik geen aangifte van stalking kan doen omdat dit dan over een periode van weken/ maanden zou gaan.

Deze persoon heeft op mijn Facebook gegevens genomen en gebruikt om quasi iedereen te sturen, mijn familie, nichten, neven, partijleden (zelfs daar de kinderen van), etc. Ik heb gevraagd of de persoon een opsomming kom geven van iedereen die ze stuurde maar weigert.

Is dit een inbreuk van de privacy? Zomaar gegevens gebruiken, telefoon nummers van zowel mijn ouders en vrienden gebruiken (waarvan ik niet weet hoe ze er ooit aan is kunnen komen) zonder mijn toestemming of dat ik er van af wist.

Reclame

Terug naar “Gebrekkige Producten”