Slecht gereviseerde motor gekocht

Davidp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Slecht gereviseerde motor gekocht

#1 , 12 jan 2024 09:05

Goeiemorgen, ik zoek juridisch advies ivm met een aankoop die ik heb gedaan bij een Nederlands revisie bedrijf te Arnhem, ik heb de aankoop 'gereviseerde motor' gedaan vanuit België met mijn Belgisch BTW nummer, de motor zelf gaan afhalen en contact afgerekend, bij thuiskomst na openen van de olie deksel veel gebreken ontdekt, heel slecht werk, wil van de aankoop af zien, heb ik recht op 14 dagen bedenktijd? Valt dit onder kopen op afstand, ben de koop overeen gekomen via de email, dan is er een factuur opgesteld die in contact heb voldaan ter plaatse in Arnhem
Na contact met de verkoper heeft hij aangeboden het werk opnieuw uit te voeren maar ik heb geen vertrouwen meer in de bedrijf en wil mijn geld terug,
Graag advies hierover

Mvg

LeenW
Berichten: 12852

#2 , 12 jan 2024 09:15

De bedenktijd van 14 dagen verkoop of afstand is er enkel voor particulieren. Als ondernemer wordt u geacht uw aankopen met de nodige behoedzaamheid te doen.

denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jan 2024 10:39

zelfstandigen hebben enkel garantie als deze op de factuur staat, en meestal is dit fabriek garantie .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2331
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jan 2024 14:43

En waarschijnlijk is het zelfs geen verkoop op afstand. Als je nog de kans had om ter plaatse af te zien van je aankoop als de motor je niet aanstond, was het juridisch een gewone verkoop.

Dan was zelfs indien je particulier was 14 dagen bedenktijd niet van toepassing. Wel de wettelijke garantie in dat geval.

Sirkii
Berichten: 5420

#5 , 14 jan 2024 11:15

Je zal verlies moeten nemen ;-(. Lang geleden hetzelfde voorgehad met een slecht uitgevoerde motorrevisie. Geprocedeerd doch halverwege gestopt en verlies geslikt nadat een duurbetaalde door de vrederechter aangestelde expert een waardeloos verslag geproduceerd had. …

Terug naar “Gebrekkige Producten”