Lease-wagen 2 maanden uit de 12 defect

abracadaver
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Lease-wagen 2 maanden uit de 12 defect

#1 , 07 dec 2023 11:07

Ik lease als zaakvoerder via D'ieteren een Audi E-tron GT, het contract loopt voor 36 maanden, en er is een aanzienlijke 1e bijdrage gedaan in de leasekosten door mijn BV.
Na 9 maanden begon de wagen in panne te vallen, waardoor deze 2x moesten worden weggesleept, en tot nu toe al 2 maanden in onderhoud is op de eerste 12 maanden van de lease.

Formeel heb ik volgens het contract recht op een vervangwagen (model polo), maar slechts voor 5 dagen, waarna er een kost wordt aangerekend 50,- per dag. Ondertussen lopen de leasekosten voor de E-tron GT gewoon maandelijks door.

Ik heb de eerste keer dat de wagen in panne viel deze kost op me genomen voor 10 dagen, maar sinds de wagen alweer sinds 31/10, tot de dag van vandaag weg is, zonder dat er een oplossing is, heb ik een 2e factuur voor de vervangwagen geweigerd te betalen, met als redenatie dat de clausule van 5 dagen er is om eenmalige gebreken op te vangen, en niet een structureel defect product.

Wat zijn mijn rechten als consument in deze?

mvg. J.

Franciscus
Berichten: 38613

#2 , 07 dec 2023 12:23

Als consument geen.
U bent professioneel gebruiker en valt onder de gewone handelscontracten.
Hebt u geen verzekering(en)?
Of lid van een beroepsvereniging of zelfstandigenorganisatie?

abracadaver
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 dec 2023 13:11

Onder welke verzekering zou zoiets vallen?
Ik ben verder geen lid van een beroepsvereniging of organisatie en geen idee welke richting ik het op moet zoeken.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 07 dec 2023 19:26

Formeel heb ik volgens het contract recht op een vervangwagen (model polo), maar slechts voor 5 dagen, waarna er een kost wordt aangerekend 50,- per dag.
Dan was u daar beter nooit mee akkoord gegaan ...
Tip voor de volgende keer: schrappen

Wil de andere partij niet, stap je op ... als ze geen vertrouwen hebben in hun eigen gerief, heb je dat best zelf ook niet.


Staat er iets in je contract ivm verbreking ... bij wanprestatie bvb ?

Terug naar “Gebrekkige Producten”