Plasma Pioneer gekocht met meer gebreken dan vermeld

carjoy
Topic Starter
Berichten: 1

Plasma Pioneer gekocht met meer gebreken dan vermeld

#1 , 23 jul 2007 16:47

Het gaat hier om een aankoop van een plasma televisie bij Vandenborre.
Hieronder vindt je mijn aangetekend schrijven naar de winkel toe?
Wat zijn mijn verdere mogelijkheden ivm dit verhaal?

Geachte,
Op dd. 05/07/2007 was ik bij jullie in de winkel voor info over een pioneer plasma 50?. Op dat moment stond er in de winkel nog ??n toestel van 50?, Merk Pioneer, type PDP-507XA. Toen ik aan de desbetreffende verkoper vroeg of er in het vooruitzicht nog nieuwe type?s van Pioneer met afmeting 50? zouden binnenkomen, kreeg ik het antwoord dat Pioneer niet veel toestellen op de markt brengt (gemiddeld 1x/jaar) . En dat er enkel recent een 42? zou binnenkomen, maar er was zeker geen sprake van een 50?. Dat zou nog gemakkelijk een klein jaar kunnen duren werd mij gemeld. Een aantal dagen na mijn aankoop, stond er toch wel de nieuwste type plasma 50? van Pioneer op de website van Vandenborre zeker.
Zeer eigenaardig !
Daar mijn echtgenoot graag een plasma van 50? had en van het merk Pioneer, besloot ik dus dat toestel maar aan te kopen. Ik vroeg nog, daar het om een toonzaalmodel ging, of alles wel in orde was en of er niets aan het toestel scheelde. Er werd mij bevestigd dat het toestel nog picco bello in orde was. Uiterlijk werd het toestel nagekeken op beschadigingen en/of mankementen. Ik heb eveneens een universele muurbeugel van Vogel?s gekocht en een service plus polis voor het plasma toestel. Er werd afgesproken dat de televisie en muurbeugel zou worden geleverd en ge?nstalleerd op vrijdag 13/07/2007. In de winkel heb ik een voorschot betaald.
Op vrijdag 13/07/2007 werd het toestel en muurbeugel geleverd door Vandenborre. Voor de muurbeugel te kunnen ophangen dienden er 4 gaten in de muur worden geboord. Het personeel van Vandenborre meldde ons dat hun boor stuk gegaan was, doordat onze muur veel te hard was. Men suggereerde dat er een metalen plaat in onze muur zat waardoor zij er niet in slaagden om een deftig gat te boren in onze muur. Een paar dagen ervoor had mijn echtgenoot zelf een aantal gaten in diezelfde muur geboord ( ca. 50cm lager) om kabelkolommen te bevestigen. Dit ging vanzelf en zonder problemen. Toen mijn echtgenoot voorstelde aan jullie personeel om onze boormachine te gebruiken (weliswaar met steenboor8), werd dit door hen afgescheept met de mededeling dat dat toch niet veel zou opbrengen om dat met onze boormachine te proberen. Ze meldden ons toen dat zij op woensdag 18/07/2007 zouden terugkomen om de muurbeugel en de plasma te bevestigen. Ze zouden dan een goedwerkende boor meebrengen.
Ik kreeg de melding dat ze de muurbeugel + plasma terug wilden meenemen om zodoende woensdag terug te leveren en te installeren, maar dat de verplaatsingen van die plasma wel op ons eigen risico was, moest er iets met het toestel gebeuren. Het toestel + muurbeugel kon ook bij ons achtergelaten worden, zodat het niet meer extra vervoerd moest worden, maar dan moest ik wel onmiddellijk de resterende som van 2197,95 euro betalen. Daar we op dat moment voor een voldongen feit werden gesteld, durfden we het risico niet nemen om het toestel + beugel terug mee te laten nemen met jullie personeel, daar dit op ons eigen risico zou zijn. Dus konden we niet anders als de volledige som te voldoen terwijl het plasma toestel + muurbeugel nog gewoon op de grond lagen. Dus allesbehalve goede service! Voor iets dienen te betalen dat gewoon nog onaangesloten op de grond staat! Daar wij het absoluut niet zagen zitten om nog 5 dagen te wachten vooraleer jullie personeel alles opnieuw zou komen plaatsen, heeft mijn echtgenoot diezelfde avond zelf de 4 gaten geboord. Dit was op nog geen 3 minuten gebeurd. Hij heeft dan de muurbeugel zelf bevestigd aan de muur. De plasma televisie zelf hebben we zaterdag, kort na de middag, zelf opgehangen aan de muurbeugel.
Ik heb toen onmiddellijk (na ophanging van het toestel) de Dienst na Verkoop van Vandenborre gebeld om te melden dat ze de afspraak van woensdag 18/07 mochten annuleren, daar de installatie van het toestel + beugel niet meer nodig was, daar we het zelf al hadden opgelost.
De mevrouw die ik aan de lijn had bij de Dienst na Verkoop, nl. Gwen de Jonghe, begreep volkomen dat we niet waren blijven wachten tot woensdag de 18 juli, dat zou niemand niet doen zei ze. Iedereen die zoiets voorheeft, zou het zelf proberen te installeren. Toen ze de afspraak van woensdag 18/07 wou annuleren, kreeg ik de melding dat ze dat niet kon annuleren, daar er op die dag zelfs geen afspraak op onze naam instond! Mvr. De Jonghe zei dat ze moeilijk een afspraak kon annuleren die niet bestaande is in de planning. En dat is begrijpelijk, maar toch weer zeer vreemd!
Terwijl ik mvr. Gwen de Jonge nog aan de telefoon had , had mijn echtgenoot ondertussen de plasma reeds opgezet. Het viel vrij onmiddellijk op dat er 4 ingebrande logo?s van het merk Phillips!(in elke hoek van het scherm) aanwezig waren in het plasmascherm! Ik heb dit dan ook tegelijkertijd aan die mevrouw gemeld, en daarvoor een klacht geuit dat dit eigenlijk niet kan! Dit was mij absoluut niet gemeld in de winkel terwijl ik het toestel kocht, zelfs niet toen ik vroeg of het toestel nog wel volledig in orde was en of er geen mankementen of dergelijke aan waren. Er werd mij bevestigd dat het toonzaalmodel toen piccobello in orde was! De ingebrande logo?s komen wel degelijk door het gebruik van de plasma in de winkel zelf, daar er in de winkel op verschillende toestellen een promodvd werd afgespeeld van Philips (met skibeelden) Mvr. De Jonghe ging dit doorgeven en ze zouden mij nog opnieuw contacteren ivm de ingebrande logo?s.
Op maandag 16/07 kreeg ik in de voormiddag telefoon met de melding dat mijn toestel zou worden opgehaald en dat het toestel voor ca. 3?4 weken naar Pioneer zou worden gedaan om die ingebrande logo?s te verwijderen. Dit zagen wij zo ie zo al niet goed zitten, daar we het toestel nog maar amper 4 dagen in huis hadden.
In de tussentijd waren we er ook al op uitgekomen dat onze plasma reeds 2098 uur speeluren er had opzitten in de winkel, en reeds 262 keer was opgezet. Die gegevens werden ons bekend via het Service menu. We waren er ons wel bewust van dat we een toonzaalmodel hadden aangekocht, maar dan verwacht je absoluut niet dat die al zolang gespeeld heeft in de winkel en zeker niet dat er 4 ingebrande logo?s verschijnen in de plasma.
We spreken hier dan ook wel degelijk van koopweerhoudende elementen! Moest mij op voorhand gemeld zijn (wat eigenlijk niet meer dan normaal is dat men zoiets op voorhand meldt) dat die plasma reeds meer dan 2000 speeluren had en eveneens 4 ingebrande logo?s van Philips, dan had ik dat toestel absoluut niet aangekocht. En had ik wel gewacht tot er een nieuw toestel beschikbaar was in de winkel! We hebben zelf ook een zaak en verkopen ook directiewagens, daar verwachten de klanten dan ook van dat die nog volledig in orde zijn, en niet dat er mankementen aan zijn. Indien die er wel zouden zijn dienen die ook duidelijk vermeld te worden of geafficheerd!
Daar we ons ook wel afvroegen wat er met ons toestel zou gebeuren gedurende die 3?4 weken bij Pioneer, hoe gaan ze die ingebrande logo?s oplossen enz., nam ik terug contact op met de technische dienst. Die meneer meldde mij dat ze dat zelf ook niet goed wisten dat dat eigenlijk een groot geheim was van Pioneer zelf. Hij wist alleen dat dit gebeurde dmv een softwareprogramma. Dit vond ik ook al uitermate vreemd, dat dat zo?n grote geheimen waren. Ik meldde die man toen dat we het niet echt leuk vonden dat we ons toestel zolang kwijt waren. We hadden al zoveel miserie en slechte service achter de rug en nu dit nog! Die man raadde me toen aan om zelf contact op te nemen met jullie winkel in Sint Niklaas en daar mijn klacht te uiten tegen de verantwoordelijke van de winkel. Dit heb ik toen ook gedaan, ik heb contact gehad met een zekere Daniel De Weerdt, en heel mijn verhaal en klachten vermeld. Uiteindelijk ben ik door hem doorgestuurd naar de consumentendienst van Vandenborre.
Bijgevolg zijn wij toen bij hen ten raadde gegaan, en hebben wij heel ons verhaal gedaan. Zij gingen mij iets laten weten wat er nu diende te gebeuren. Ondertussen had ik van de consumentendienst ook al vernomen dat ingebrande logo?s worden weggewerkt door de plasma te laten insneeuwen. En dat die procedure wel gemiddeld 3 weken in beslag neemt. Maw sneeuwbeeld op de plasma, zo hoog mogelijk contrast en laat het maar sneeuwen! Als die plasma zo gedurende 3 weken behandelt wordt, lopen de speeluren ook weer serieus op, en er staan er dan al 2098 op vanuit de winkel.
Maw we krijgen een plasma terug met een pak meer speeluren en die ingebrande logo?s zijn dan minder zichtbaar daar het globale beeld van de plasma grauwer wordt! Dit hebben we dan ook geweigerd en die afspraak om onze televisie te laten halen hebben we geannuleerd. In de tussentijd had ik ook de klantendienst van Pioneer reeds gebeld, en de technische dienst daar bevestigde eveneens de procedure van het laten insneeuwen,en dat dat inderdaad veel speeluren kost. En of we het wel in overweging zouden nemen, daar het reeds een toonzaalmodel was.
Op woensdagmorgend, net iets voor 08.30 uur, stond plots Vandenborre, bij ons weer voor de deur. Ze meldden ons dat ze de plasma + beugel kwamen installeren. Ik vond dit er nu toch wel echt over! Ik had nochtans de zaterdag ervoor, zoals u al eerder kon lezen, die afspraak laten annuleren. Maar met het probleem, dat die afspraak nergens terug te vinden was dus ook niet re?el geannuleerd kon worden. En nu stonden ze dus aan de deur! Ik heb hen gemeld dat ze terug mochten vertrekken daar de plasma en beugel reeds van zaterdag ge?nstalleerd waren. En dat we trouwens al een klacht hadden ingediend voor die 4 ingebrande logo?s. Diezelfde dag kom ik per toeval ook te weten dat er in een winkel binnen de straal van 20 km hetzelfde toestel, Pioneer PDP-507xa, nog splinternieuw te koop staat voor 309,00 euro goedkoper dan bij jullie!!! Dit is zomaar eventjes 309,00 euro minder dan ik bij jullie betaald heb en dan nog wel voor een toonzaalmodel waarvan ik niet verwittigd werd dat er al zoveel speeluren opstonden en dat die reeds op 4 plekken was ingebrand met logo?s! Daar jullie zelf een garantie laagste prijs bieden, vond ik dit dus wel h??l frappant. Ik kan begrijpen dat u op dat moment niet wist dat Elektro Hamme het toestel aan die prijs aanbood, maar dat neemt niet weg dat ik dus wel een schandalige hoge prijs heb betaald voor een toonzaalmodel (met de nodige mankementen en vele speeluren die niet gemeld werden!) Dit wetende was bij mij de maat nu wel ?cht vol!
Op donderdag kreeg ik opnieuw telefoon van Vandenborre met de vraag wat er juist aan de hand was, daar ik hun personeel de dag ervoor had teruggestuurd. En ze nu niet goed wisten wat er aan de hand was. Ik heb toen ook heel mijn verhaal gedaan, aan een zekere Wim, en die zou de consumentendienst zelf ook onmiddellijk contacteren om zo snel mogelijk voor een degelijke oplossing te zoeken.
De slechte service (installatie van plasma + beugel), de reeds 4 ingebrande logo?s van Philips, de laagste prijs garantie waaruit blijkt dat diezelfde plasma in een andere winkel goedkoper is en dit zelfs nog voor een nieuw toestel nog ingepakt in de doos, en de vele speeluren (2098) die je niet zo hoog verwacht als je zo?n toonzaalmodel koopt, lijken mij wel redenen genoeg om het volledige bedrag van zowel de plasma als de service plus polis terug op te eisen.
Ik eis bij deze dan ook de volledige som (=plasma, recupelbijdrage + service plus polis) volledig terug en dit dmv een overschrijving en dit binnen een termijn van 8 kalenderdagen.
De plasma televisie mag dan terug opgehaald worden vanaf het moment dat wij die som op onze rekening hebben bekomen.
Huidig schrijven wordt u overgemaakt onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis in onze hoofde.
Hoogachtend,


PS: Indien er geen betaling geschiedt binnen de 8 kalenderdagen, zal dit volledige dossier overgemaakt worden aan Testaankoop.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
koen999
Berichten: 730

#2 , 23 jul 2007 16:54

ik zou zeggen vat het eerst eens samen :lol:

YoeriS
Berichten: 271

#3 , 23 jul 2007 21:14

Eis een kosteloze vervanging ipv herstelling, u heeft dit recht als consument.

Reclame

Heye
Berichten: 468

#4 , 23 jul 2007 21:22

Inderdaad, vat het eens samen en post het dan.

De kans bestaat erin dat ze hem halverwege in de vuilbak hebben gegooid.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Terug naar “Gebrekkige Producten”