deurwaarder breekt verkeerde woning binnen

julien32
Topic Starter
Berichten: 1

deurwaarder breekt verkeerde woning binnen

#1 , 30 sep 2010 21:00

Een deurwaarder die op een ander adres moest zijn heeft mijn slot opengebroken en vervangen en mijn woning doorzocht. Zowel de politie als de deurwaarder proberen de situatie te minimaliseren. Wat zijn mijn rechten? Hoe kan ik hierop reageren en hoe kan ik ervoor zorgen dat dit niet weer gebeurt, met inbeslagname van mijn meubels tot gevolg?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 30 sep 2010 21:28

U kunt dit niet voorkomen. Maar de waarschijnlijkheid dat het nog een tweede keer zal gebeuren is heel klein.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

kattie
Berichten: 21

#3 , 03 okt 2010 10:39

Lijkt mij een specifieke insidersvraag voor deurwaarders te zijn.

Prpbeer anders eens je vraag te stellen op http://www.gerechtsdeurwaarder.bbforum.be

Reclame

Justiceseeker
Berichten: 354

#4 , 12 okt 2010 12:08

Natuurlijk is die deurwaarder verantwoordelijk voor de fout en de kosten. Ingebrekestelling en aanmanen de kosten te betalen, verder klacht indienen bij de Nationale Kamer der Deurwaarders: http://www.gerechtsdeurwaarders.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Justiceseeker.
Laatst gewijzigd door Justiceseeker op 06 nov 2010 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Sirius legal
Berichten: 180
Contacteer: Website

#5 , 12 okt 2010 12:18

Beroepsfout van de deurwaarder? Daarvoor zijn ze verzekerd. Ingebrekestelling met afrekening van de kosten opsturen dus.

Franciscus
Berichten: 38665

#6 , 16 okt 2010 15:36

Politie heeft hier niets mee te maken en ze mogen en kunnen daarover zelfs geen ENKELE info geven.
U dient zich te wenden tot de deurwaarder.
Politie is bij hem om hem de sterke arm te verlenen. Wat hij doet en of dit de correcte plaats is - geen opdracht van de politie en dienen zich dus niet te bemoeien.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”