KOSTEN VAN EEN DEURWAARDER

bamboe
Topic Starter
Berichten: 1

KOSTEN VAN EEN DEURWAARDER

#1 , 13 apr 2010 10:17

Graag zou ik meer willen weten wat een deurwaarder allemaal kan aanrekenenen.Laatst kreeg ik bij deurwaarderskosten een kost van 40€ voor de slotenmaker alhoewel ik zelf de deur had geopend.Uitleg op het kantoor was dat dit normaal is omdat de slotenmaker heel de dag meerijdt (ongeveer een 30tal klanten per dag).Als ik hier een rekensommetje over maak komt dat neer op een dagverdienste voor de slotenmaker van 1200€.Volgens mij worden deze maar door één partij misbruikt en dat is door de deurwaarder zelf om zoveel mogelijk fictieve onkosten te kunnen aangeven.Ook het gegeven dat je op zijn kantoor continue wordt gefilmd en het gesprek wordt opgenomen is dit geen inbreuk op de wet van de privacy.Ik ben er mij van bewust dat wanneer je steeds alles op tijd betaald je geen deurwaarder over de vloer zult krijgen normaal, maar door omstandigheden kan dit steeds gebeuren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38654

#2 , 13 apr 2010 18:36

Die slotenmaker is erbij en heeft dus kosten.
Wat die slotenmaker rekent is niet uw zaak gezien die geen afzonderlijke rekening naar u stuurt. U zal de deurwaarder moeten aanspreken
Ook de getuigen zal je vermoedelijk in de afrekening vinden.
gesprek opnemen mag zonder meer
Filmen alleen als het is aangegeven indien het een openbare ruimte betreft.
Anders is het privé en in uw privé doe je wat je wil
Vermoedelijk zal er ergens wel hangen dat er bewakingskamera's zijn.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”