expertisekosten

gamer
Topic Starter
Berichten: 2

expertisekosten

#1 , 25 nov 2009 19:05

Wegens gebreken aan nieuw appartement (2006) werd een expert aangesteld door de rechtbank. Ik als eiser moet dus de expertisekosten betalen. Maar nu wordt de expertise uitgebreid met een appartement waarvan ik de eigenaar zelfs niet ken. Ik vind dat niet kunnen. Maar is er iemand op het forum die daar iets meer over weet.
Ik vind het niet normaal dat ik kosten moet dragen voor het hele gebouw.

En indien ik stop met de procedure, staan er mij dan nog extra kosten te wachten.

Graag inlichtingen hierover
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 27 nov 2009 09:55

“Art.973...§2.Alle betwistingen die in de loop van het deskundigenonderzoek...ontstaan tussen...de partijen en de deskundigen,met inbegrip van...elke betwisting aangaande de uitbreiding...van de opdracht,worden door de rechter beslecht. De partijen...kunnen zich daartoe bij gewone brief ,tot de rechter wenden...”(Ger.W.=Gerechtelijk Wetboek).

“Art.987.De rechter KAN het VOORSCHOT bepalen dat elke partij moet consigneren ter griffie...“(Ger.W.).
Indien de rechter dit niet doet dan kan de deskundige zelf dit voorschot vragen aan de partijen.

“Art.1017.Tenzij...verwijst ieder eindvonnis, zelfs ambtshalve, de in het ongelijk gestelde partij in de kosten...”(Ger.W.).
Hierin dienen de voorschotten verrekend te worden.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

gamer
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 28 nov 2009 15:32

Alvast bedankt voor uw antwoord. Ik ga die teksten eens lezen.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”