Gisteren werd ons voertuig geblokkeerd op een privé parking.

Wim Buyl
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gisteren werd ons voertuig geblokkeerd op een privé parking.

#1 , 01 jul 2023 08:03

We leenden ons voertuig uit aan een vriend voor zijn verhuis. Toen hij wou vertrekken was de uitrit geblokkeerd door de eigenaar. Na verschillende vragen van verschillende personen om de uitrit vrij te maken, bleef deze weigeren.
Kan deze persoon je voertuig blijven vasthouden. Mij lijkt dat dit onrechtmatig is of vergis ik mij?

Thomas_A
Berichten: 2382
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jul 2023 08:12

Graag meer situatieschets.

Mocht uw vriend op die plaats met een wagen parkeren of laden en lossen? Wat bedoelt u met geblokkeerd?

Als u zonder toelating op mijn privé-parking komt, ga ik ook ‘s avonds de slagboom niet open houden omdat u er geparkeerd staat.

Drone
Berichten: 3036
Locatie: st-niklaas

#3 , 02 jul 2023 19:12

Graag meer situatieschets.

Mocht uw vriend op die plaats met een wagen parkeren of laden en lossen? Wat bedoelt u met geblokkeerd?

Als u zonder toelating op mijn privé-parking komt, ga ik ook ‘s avonds de slagboom niet open houden omdat u er geparkeerd staat.
zal vermoedelijk hierover gaan;

https://www.hln.be/ninove/koppel-slacht ... ~ab279242/

Reclame

mava105
Berichten: 22301
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 02 jul 2023 20:02

Als je ergens op iemands anders eigendom staat om te verhuizen, is het minste wat je kan doen het even te vragen.

Gezien we niet weten wat er juist aan de hand is - om een antwoord te geven hebben we meer info nodig - andere antwoorden verwijderd want te ver van onderwerp - JurecaBE - moderator

Inazuma
Berichten: 9802
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 03 jul 2023 10:22

Als u zonder toelating op mijn privé-parking komt, ga ik ook ‘s avonds de slagboom niet open houden omdat u er geparkeerd staat.
Als je iets huurt mag je het ook gebruiken
Bestelwagen werd daar gebruikt door de huurder, waarom zou die niet op zijn gehuurd terrein mogen komen :?:

Dit is kwaadwillige beperking van gebruik ve gehuurd goed


Procedure bij Vrederechter starten in kortgeding

https://www.tribunaux-rechtbanken.be/nl ... t%20bedrag.

Franciscus
Berichten: 38643

#6 , 03 jul 2023 21:19

En dwangsom per dag.

Franciscus
Berichten: 38643

#7 , 09 jul 2023 18:03

En voertuig al vrijgegeven?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”