Verhoor brief fout persoon gegeven.

Throwawayguy
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

Verhoor brief fout persoon gegeven.

#1 , 14 apr 2023 07:53

Hi,

Vorig jaar kreeg in een brief binnen voor verhoor. De agent gaf die brief aan mijn moeder inplaats van ik.

Ik was natuurlijk niet thuis en ik ben ook meerderjarig.

Mag dat wel een verhoorbrief geven aan de verkeerde persoon?

Franciscus
Berichten: 38739

#2 , 15 apr 2023 10:57

Kan het ook gewoon in de brievenbus steken als u daar woont of ingeschreven bent.

Hopelijk bent u geweest naar dat verhoor.
Waar probeert u onderuit te komen?

eylis
Berichten: 8852

#3 , 15 apr 2023 12:53

Waarom zou uw moeder een verkeerde persoon zijn? De politie weet dat u beiden op dat adres gedomicileerd bent. De politie wéét ook dat zij uw moeder en gezinshoofd is. Vanwaar overigens uw idee dat de politie de brief hoogst persoonlijk aan uzelf moet overhandigen? De postbode doet dat toch ook niet?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2440
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 apr 2023 13:53

Vanwaar overigens uw idee dat de politie de brief hoogst persoonlijk aan uzelf moet overhandigen? De postbode doet dat toch ook niet?
Bij een aangetekende brief in principe wel, al gebeurt het ook niet altijd zo strict.

Ik snap de vraag van de TS dus wel.

Gezinshoofd is trouwens geen juist begrip hier. De kostwinner van het gezin is niet juridisch verantwoordelijk voor de meerderjarige gezinsleden die bij hem of haar wonen.

LeenW
Berichten: 12959

#5 , 15 apr 2023 15:14

Politie dient de brief tot bij u te krijgen, afgeven aan een ouder lijkt mij een efficiënte manier om dat gedaan te krijgen.

Throwawayguy
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 apr 2023 09:15

Politie dient de brief tot bij u te krijgen, afgeven aan een ouder lijkt mij een efficiënte manier om dat gedaan te krijgen.
Het is toch een aangetekende brief? Waarom zou de politie dit aan mijn moeder geven als ik überhaupt meerderjarig ben.

Throwawayguy
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#7 , 16 apr 2023 09:18

Vanwaar overigens uw idee dat de politie de brief hoogst persoonlijk aan uzelf moet overhandigen? De postbode doet dat toch ook niet?
Bij een aangetekende brief in principe wel, al gebeurt het ook niet altijd zo strict.

Ik snap de vraag van de TS dus wel.

Gezinshoofd is trouwens geen juist begrip hier. De kostwinner van het gezin is niet juridisch verantwoordelijk voor de meerderjarige gezinsleden die bij hem of haar wonen.
Hi,

U bent wel de enige hier die het juiste advies heeft kunnen geven. Veel dank daarvoor :)

Zou dit kunnen gezien worden als een procedure fout? Aangezien ik meerderjarig ben natuurlijk.

Grtn

Thomas_A
Berichten: 2440
Juridisch actief: Nee

#8 , 16 apr 2023 09:35

Vermoedelijk niet.

Ik maakte de vergelijking met een aangetekende brief en dat ik daarom uw vraag snap. Echter is in dit geval de politie volgens mij niet verplicht om deze brief persoonlijk te bezorgen. Net als dat een deurwaarder wel naar uw huis zal komen, maar de brief in uw brievenbus zal steken als u niet thuis bent.

In het geval dat u hierdoor niet reageert op de uitnodiging zal men u wel opnieuw uitnodigen of zelfs rechtstreeks ophalen.

LeenW
Berichten: 12959

#9 , 16 apr 2023 09:42

Politie dient de brief tot bij u te krijgen, afgeven aan een ouder lijkt mij een efficiënte manier om dat gedaan te krijgen.
Het is toch een aangetekende brief? Waarom zou de politie dit aan mijn moeder geven als ik überhaupt meerderjarig ben.
Aangetekende brief komt via de postbode, niet via een agent..

Franciscus
Berichten: 38739

#10 , 16 apr 2023 17:03

Is een uitnodiging voor verhoor. Vermoedelijk staan er drie data op - de reden van verhoor Saluz bis cat 3 verhoor ..mogelijkheid tot advocaat voorafgaandelijk te raadplegen enz enz

Is een document van politie en niet van Parket of Rechtbank... dat is iets totaal anders ...was het een bevel tot verschijnen - of tot medebrenging of tot vatting...
Maar dat is iets juridisch totaal anders ...dan wordt het een 'vorm' van direct ophalen.

Die worden ook uitgevoerd door politie en dan 'mogen' ze zelfs binnenkomen zonder uw toelating.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”