Verzoening: kan niet aanwezig zijn op datum

Anne43
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Verzoening: kan niet aanwezig zijn op datum

#1 , 25 feb 2020 17:18

Ik heb een verzoeningsprocedure ingezet en heb naar aanleiding daarvan een oproepingsbrief gekregen.

Op de voorgestelde datum staat reeds een afspraak die ik niet zonder gevolgen kan annuleren.

Ik heb daar de afweging gemaakt en de griffie van het vredegerecht gemaild met documentatie ter staving en vriendelijke vraag tot uitstel.

Geen antwoord.

Heb ze een drietal dagen daarna dan maar gebeld en men zegt mij dat ik de zitting moet laten passeren. De vrederechter zal op dat moment mijn afwezigheid vaststellen en mijn motivatie overwegen.

Of het dan niet al wat te laat is, heb ik ook gevraagd.

Neen, zo werkt het nu eenmaal, vertelt men mij.

Echt? Dus dan wordt ook de tegenpartij nodeloos naar daar gehaald.

Fraai.

Hoe bereik ik alsnog iemand bij de griffie die wil luisteren voor de zitting?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 25 feb 2020 17:26

Op die dag wordt men geacht aanwezig te zijn.
Beslissing en de kosten zullen vermoedelijk in uw nadeel zijn.
Of u stuurt uw advocaat dat kan ook natuurlijk.

Anne43
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 feb 2020 18:00

Ben ik me van bewust.

De schade die ik zal ondervinden door wel te gaan is helaas veel groter dan omgekeerd.

Een advocaat loont ook niet voor het bedrag van het geschil.

Ik zou minstens de tegenpartij in kennis willen stellen naar gangbare normen.

Reclame

LeenW
Berichten: 12838

#4 , 25 feb 2020 18:37

Als uw afspraak werkgerelateerd is, er bestaan verloven om naar de rechtbank te kunnen gaan. Voor het overige geeft het geen goede indruk om niet te komen opdagen omdat u iets anders belangrijker vindt. Er kunnen uiteraard gegronde redenen zijn, maar ik zou er toch nog maar eens over nadenken in het belang van het vervolg van uw rechtszaak.

Anne43
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 feb 2020 19:23

Bedankt, ik ben me bewust van de ernst van de zaak.

Ik was er niet van op de hoogte dat data vastlagen.

In de aanloop naar deze zitting heb ik er een goed kwartaal aan dossiervoorbereiding opzitten, die ik van plan was als niet-jurist zelf te vertegenwoordigen.

Het heeft me veel energie gekost en dat blijkt ook uit het dossier. Het zal moeilijk zijn om in het algemeen een nalatige indruk te maken.

Ik zal een gepaste oplossing voorzien.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”