Rechtsplegingsvergoeding

Leontine
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rechtsplegingsvergoeding

#1 , 12 feb 2020 13:38

Mijn ex-man en ik zijn al een aantal jaar gescheiden. Wij hebben samen 1 dochter.
Sinds de scheiding is mijn dochter bij mij, om de 2 weken het weekend bij haar papa.
Nu zijn we sinds een paar maand mondeling overeengekomen om een tijdje te proberen (dus voorlopig)
de week/week regeling toe te passen, om te zien of dit voor iedereen haalbaar is en om te kijken of
mijn dochter zich hier goed bij voelt. We waren ook overeengekomen dat voor deze periode geen
onderhoudsgeld zou betaald worden.
Na 1 maand wil hij alles al laten op papier opmaken, qua verblijf, kosten, e.d.
Ik heb toen laten weten dat het over een voorlopige regeling ging, en dat er dus voorlopig nog niets op papier
moest komen, en dat de kinderbijslag voorlopig ook nog bij mij bleef.
Nu krijg ik een dagvaarding voor de familierechtbank.
Hij eist nu ook een rechtsplegingsvergoeding van mij.
De dag voor ik de brief ontvangen heb, heb ik hem wel nog een mail gestuurd met een voorstel, en daar stond quasi hetzelfde in als in de brief die ik otving.
Hoe groot is nu de kans dat ik die rechtsplegingsvergoeding moet betalen, aangezien ik grotendeels met het verzoek zal akkoord gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 13 feb 2020 18:05

Ik acht de kans groot, maar dat dit de minimale RPV zal worden.
Een RPV wordt automatisch geëist trouwens vanaf er een advocaat aan te pas komt, ik ken geen enkele advocaat die dit niet zal aanvragen voor zijn cliënt.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”