samenvoeging gerechtelijk onderzoek

bart15
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

samenvoeging gerechtelijk onderzoek

#1 , 22 jan 2020 04:56

Goedemorgen,

Ik had een vraagje omtrent samenvoeging van gerechtelijk en opsporingsonderzoek.
Nu is het zo dat ik enige jaren geleden tegen een derde een klacht met burgerlijke partijstelling heb ingediend wegens belaging. Dit ging over een periode van een half jaar. Terwijl het gerechtelijk onderzoek liep, waren er ondertussen al andere feiten gebeurd van belaging waarbij de tegenpartij haar partner ook bij betrokken was. Een ander parket (parket b) heeft daar een opsporingsonderzoek voor opgestart en de feiten gedurende 2 jaar onderzocht.

Nu is het zo dat parket b na die 2 jaar onderzoek het dossier heeft doorgestuurd naar parket a en deze heeft besloten om deze samen te voegen met het gerechtelijk dossier.

Het dossier in kwestie is dan voorgelegd aan de raadkamer in het kader van de procedure tot regeling van de rechtspleging, enkel met vermelding van de feiten van mijn burgerlijke partijstelling en ook afgebakend door data zodat duidelijk was dat het enkel over die eerste 6 maanden ging (dus louter mijn burgerlijke partijstelling). De raadkamer heeft toen besloten dat de feiten die bewezen konden worden nog niet genoeg zwaarwichtig waren om van belaging te spreken en heeft de tegenpartij buiten vervolging gesteld.

Mijn vraag is nu wat er gebeurd met het opsporingsonderzoek dat is samengevoegd?

Wordt dit weer een opsporingsonderzoek, of wordt de samenvoeging aanzien als een uitbreidende vordering en wordt dit een apart gerechtelijk onderzoek? Ik ben wat verward door het feit dat denk ik normaal gezien bij een uitbreidende vordering, de feiten en data van het 2de dossier bij de regeling der rechtspleging, ook moest voorgelegd worden aan de raadkamer om daar een beslissing over te nemen. Anders blijft het gerechtelijk onderzoek immers nog bestaan voor die feiten.

Hoop dat iemand met meer kennis mij hier een antwoord op kan geven.

Met vriendelijke groeten,
Bart

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding