machtiging aan vrederechter vragen

chrishollebeke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

machtiging aan vrederechter vragen

#1 , 09 jan 2020 07:46

mijn broer staat onder bewindvoering.
Ik (zijn zus) ben de bewindvoerder.
ons mama is overleden. Mijn papa heeft een hersenbloeding gehad en moet naar een RVT.
De inboedel van het huis mag weg.

Hoe vraag je nu een machtiging aan de vrederechter om de inboedel te verwijderen?
Dit zijn oude kasten, oude potten en oude serviezen en zo, eigenlijk heel weinig bruikbaar.

EN Hoe vraag je aan de vrederechter een machtiging om het huis te verhuren?

Ik zal een bankrekening openen om de huur te storten, moet er dan maandelijks 12,5% naar mijn broer gaan of heeft mijn papa vruchtgebruik van de huur?

want ik heb toch een stuk nodig om het rusthuis en de kostten er rond te betalen.

Kan iemand mij helpen aub

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 09 jan 2020 19:51

Als uw vader niet meer in staat is beslissingen te nemen dan zal de vrederechter ook voor hem een bewindvoerder moeten aanstellen vb uzelf.
Als hij nog wel kan beslissen kan u als lasthebber optreden.
Van wie is het huis - type van huwelijkscontact - gemeenschap of scheiding van goederen - langs levende erft alles ....

Vruchtgebruiker en eigenaar hebben recht op de huur dus noch u noch uw broer hebben daar recht op als ze naakte of blote eigenaar zijn.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 jan 2020 19:59

Aanvraag bewindvoering aanvragen bij de heer vrederechter:
zie https://www.rechtbanken-tribunaux.be/si ... wind_4.pdf
Als bewindvoerder kan u dan in samenspraak met de vrederechter het huis verhuren en inboedel verwijderen. U zal dit zowel in kader van de bewindvoering van uw broer als in het kader van de bewindvoering van uw vader moeten bespreken. De vrederechter zal beslissen of u tegelijkertijd bewindvoerder van uw vader als van uw broer zal/kan zijn.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”