Gratis verzekering gewaarborgd wonen

stephan1982
Topic Starter
Berichten: 77

Gratis verzekering gewaarborgd wonen

#1 , 20 dec 2019 12:17

Beste,
Ik heb onlangs een weigering gekregen op mijn aanvraag gratis verzekering gewaarbirgd wonen.
Omdat ik geen reden zie tot weigering zou ik beroep willen aantekenen.
(In de weigeringsbrief stond dat dit kan)
Kan iemand mij zeggen hoe ik dit best kan doen en of er kosten aan verbonden zijn?

Kan ik gewoon een aangetekende brief sturen waarin ik mijn argumenten in noteer?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1862
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 dec 2019 09:10

is inderdaad gewoon met een aangetekend schrijven. Zorgen dat je dit op tijd verstuurt. Je hebt dacht ik maar 30 dagen de tijd.

Wat geven zij als reden van weigering?

stephan1982
Topic Starter
Berichten: 77

#3 , 30 dec 2019 02:40

Bedankt voor uw reactie.
Ik werd geweigerd omdat ik dit jaar meerdere maanden arbeidsongeschikt werd door een ongeval. De operaties zijn goed verlopen, dus geen blijvend letsel en ik ben gewoon terug aan het werk. Heb daarvoor steeds ononderbroken gewerkt gedurende 10 jaar...
Mvg

Reclame

Meeboo
Berichten: 1488

#4 , 30 dec 2019 07:25

helaas hier is niet veel aan te doen. voorwaarden zijn wat ze zijn en u voldoet niet aan de voorwaarden mbt uw arbeidsgeschiktheid:

Uw arbeidsgeschiktheid

Op het tijdstip van de aanvraag moet u volledig arbeidsgeschikt zijn en geen arbeid verrichten met toestemming van de medisch advieseur van het ziekenfonds
Op het tijdstip van de aanvraag mag u niet arbeidsongeschikt zijn en ook niet arbeidsongeschikt zijn geweest in de periode van twaalf maanden voorafgaand de aanvraagdatum. Een uitzondering wordt gemaakt voor onderbrekingen ingevolge het wettelijk zwangerschapsverlof of profylactisch verlof. U bent arbeidsongeschikt als u een arbeidsongeschiktheidsuitkering ontvangt en geen andere beroepsinkomsten heeft.

https://www.wonenvlaanderen.be/premies/ ... orgd-wonen

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”