Advocaat contacteert de tegenpartij zonder mijn weten vooraleer mij te contacteren!

josi
Topic Starter
Berichten: 551

Advocaat contacteert de tegenpartij zonder mijn weten vooraleer mij te contacteren!

#1 , 22 aug 2019 10:15

Beste,
Ik heb recht op gedeeltelijke kosteloze bijstand dus ik heb een advocaat toegewezen gekregen.
Nu moet ik zeggen dat deze tot nu bijna niets gedaan heeft om me te helpen.Nu krijg ik gisteren een e-mail van deze advocaat maar ik was compleet verbaasd toen ik zag dat de aanspreking niet aan mij gericht was maar dat er stond "Geachte (naam van de tegenpartij) en in bijlage een brief "brief aan (mijn naam)
Ik heb deze brief gelezen en tussen de regels kun je goed lezen dat mijn advocaat geen moeite doet om mijn zaak te helpen.
Is dit een normale gang van zaken dat mijn advocaat dit naar de tegenpartij stuurt zonder dat ik dit eerst kunnen lezen en goedkeuren heb?
Vriendelijk bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
josi
Topic Starter
Berichten: 551

#2 , 23 aug 2019 09:45

Het antwoord van de advocaat is dat dit louter een fout was in het automatisch systeem!Kan dit?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 23 aug 2019 19:49

Is dit een normale gang van zaken dat mijn advocaat dit naar de tegenpartij stuurt zonder dat ik dit eerst kunnen lezen en goedkeuren heb?
Email was toch naar u gestuurd :?:
Aanspreking was foutief, dat bewijst nergens dat de email ook naar tegenpartij gestuurd is.
Aan de inhoud zou je moeten kunnen zien voor wie het bericht is

Kan gewoon een copy-paste foutje zijn bij opstellen van bericht, of stomme verwisseling van de namen van beide partijen.
En zoiets steekt men gemakkelijk op "het systeem" :wink:


Ik kreeg ooit een brief terug na klacht bij kabinet van minister Weyts, gericht aan éne Jozef.
Ik heet helemaal niet Jozef, maar mijn naam begint met dezelfde letters ...
Het grappige is dat ik zelfs weet wélke Jozef ze bedoelen :mrgreen:

Reclame

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#4 , 24 aug 2019 09:46

Is dit een normale gang van zaken dat mijn advocaat dit naar de tegenpartij stuurt zonder dat ik dit eerst kunnen lezen en goedkeuren heb?
Email was toch naar u gestuurd :?:
Aanspreking was foutief, dat bewijst nergens dat de email ook naar tegenpartij gestuurd is.
Aan de inhoud zou je moeten kunnen zien voor wie het bericht is

Kan gewoon een copy-paste foutje zijn bij opstellen van bericht, of stomme verwisseling van de namen van beide partijen.
En zoiets steekt men gemakkelijk op "het systeem" :wink:
Maar kan dit een fout zijn van het systeem want het rare is dat mijn advocaat nog geen enkele keer de advocaat van de tegenpartij gecontacteerd heeft en aangezien ik nu deze mail gericht aan de tegenpartij kreeg heeft mijn vertrouwen in de advocaat een serieuze deuk gekregen :(

Ik kreeg ooit een brief terug na klacht bij kabinet van minister Weyts, gericht aan éne Jozef.
Ik heet helemaal niet Jozef, maar mijn naam begint met dezelfde letters ...
Het grappige is dat ik zelfs weet wélke Jozef ze bedoelen :mrgreen:

josi
Topic Starter
Berichten: 551

#5 , 30 aug 2019 08:46

Maar kan dit een fout zijn van het systeem want het rare is dat mijn advocaat nog geen enkele keer de advocaat van de tegenpartij gecontacteerd heeft en aangezien ik nu deze mail gericht aan de tegenpartij kreeg heeft mijn vertrouwen in de advocaat een serieuze deuk gekregen :(

Geen advocaat hier die dit weet?Is tamelijk belangrijk dat er een goede vertrouwensband is tussen mij en mijn advocaat en momenteel twijfel ik hieraan.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”