Terugvordering smartphone na inbeslagname

niempje
Topic Starter
Berichten: 43

Terugvordering smartphone na inbeslagname

#1 , 14 sep 2020 20:03

Hallo,

Ik werd onlangs gearresteerd met drugs in mijn bezit, maar dit was een zeer kleine hoeveelheid die dient voor eigen gebruik, namelijk 12 xtc-tabletten.
Ik heb hier een verklaring voor afgelegd, maar ik had op dat moment ook een som geld (dewelke ik wel heb terug gekregen omdat ik kon bewijzen dat dit niet van de verkoop van drugs was) en 1 gsm op zak die ik niet heb teruggekregen.
Ik heb een verklaring moeten afleggen en er werd meteen een huiszoeking verricht waar niets is gevonden verder.
Ik vroeg mij af of ik nu een brief kan schrijven naar de onderzoeksrechter of naar iemand anders om mijn smartphone terug te vragen,
of mag enkel een advocaat dat doen?
Ik heb geen inventaris van inbeslagname ontvangen, ben ook niet voorgeleid...
Volgens de politie kan dit best door een advocaat gedaan worden...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 14 sep 2020 22:40

Als u geen advocaat hebt doet u dat gewoon zelf. Mogelijk is de gsm wel gebruikt als voorwerp bij drugverkoop.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 15 sep 2020 07:28

Mogelijk is de gsm wel gebruikt als voorwerp bij drugverkoop.
In de andere richting, met "niempje" als aankoper

Waarna men mogelijk gaat kijken naar links met andere bij politie bekende en interessante telefoonnummers ...

Reclame

niempje
Topic Starter
Berichten: 43

#4 , 16 sep 2020 13:38

Als u geen advocaat hebt doet u dat gewoon zelf. Mogelijk is de gsm wel gebruikt als voorwerp bij drugverkoop.
Ik heb geen drugs verkocht, enkel aangekocht voor eigen gebruik...

BrainTrain
Berichten: 496

#5 , 17 sep 2020 12:20

Als ik me niet vergis moet je, als het onderzoek nog loopt, dit verzoek indienen bij de onderzoeksrechter (art.61 quater Sv). Als het onderzoek gevoerd is moet je het vragen aan de procureur (art.28 sexies Sv). Of eventueel bij de kamer van inbeschuldigingstelling zelf?

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”