Dagvaarding der misverstanden

JerLe
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dagvaarding der misverstanden

#1 , 01 jun 2020 02:53

Ik werd zonet gedagvaard door mijn telecomprovider, een lang verhaal...

In 2016 verliet ik destijds mijn appartement dat ik samen bewoonde met een huisgenoot, om het hem en zijn nieuwe huisgenoot (ook een vriend) makkelijk te maken werd het contract met de provider nooit opgezegd (op mijn naam dus) en jarenlang steevast betaald door deze 2 heren...

Tot het moment dat beiden het appartement verlaten, hun goederen terug brengen naar de provider (digibox etc) en de opzeg reeds telefonisch (door mezelf) gedaan werd. (april 2019), begint het probleem zich te stellen.

Ik krijg plots een aangetekend schrijven tot betalen van de laatste factuur inclusief een boete...

Hierop stuur ik een betwisting waarin ik duidelijk de uitleg doe: verhuis (ja dit was wettelijk de verantwoordelijkheid van mijn ex-medehuurder), rekeningen nooit ontvangen en akkoord ga met de betaling van het restbedrag dat sowieso betaald moest.

Hierop krijg ik antwoord dat de kosten voor hen toch terecht geacht worden en deze betaald moeten worden... Ik deel dit mee aan mijn ex-medehuurder waarop hij mij laat verstaan dat hij de kosten zal betalen.

Tot ik pas een aangetekend schrijven krijg waarin staat dat ik voor de rechtbank moet komen, blijkbaar is de factuur nooit betaald: de ex huurder had verstaan dat ik de factuur zou betalen, ik dat hij het zou doen...

Hoe kan ik dit best aanpakken zonder voor enorme kosten op te gaan moeten draaien?

Dagvaardig komt net op 15 juni, de periode waar de geboorte van mijn eerste kind zal plaatsvinden...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jun 2020 08:12

Hoe kan ik dit best aanpakken zonder voor enorme kosten op te gaan moeten draaien?

als je het verzoekschrift vandaag gekregen hebt, zal het normaal pas morgen op de griffie aankomen wegens feestdag vandaag, het te betalen bedrag + huidige kosten dan direct gaan betalen aan de deurwaarder voor dat die het verzoekschrift binnen doet. als dit nog lukt kan je al wat bijkomende kosten besparen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 01 jun 2020 09:43

en de opzeg reeds telefonisch (door mezelf) gedaan werd.
Een opzeg doe je NOOIT telefonisch. Dan is er immers geen bewijs.
Je zal moeten betalen, procederen is nutteloos en kost u nog meer geld

Reclame

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#4 , 03 jun 2020 14:04

Betalen.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Terug naar “Procedure, Spelers & Instellingen”