beëindiging rekeningovereenkomst door betalingsdienstverlener

Ingridvk
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

beëindiging rekeningovereenkomst door betalingsdienstverlener

#1 , 03 mar 2019 13:25

Dag iedereen
ik ben een rechtenstudent en ben bezig met het bestuderen van art. VII.25,§1, tweede lid WER. Heel veel extra literatuur over de beëindiging van een rekeningovereenkomst door de betalingsdienstverlener vind ik echter niet terug. Ook qua rechtspraak (ik zou me vooral willen focussen op Cassatie) ben ik vastgelopen.
Zou iemand mij alsjeblieft kunnen helpen met wat meer info of links naar info/rechtspraak over dit topic.
Alvast bedankt!

MellowCaballero
Berichten: 92
Juridisch actief: Ja

#2 , 03 mar 2019 15:11

Beste Ingrid,

Ik ga uw literatuurstudie niet voor u maken, maar ik kan u wel enige tips geven.

- Rechtenstudenten vergeten vaak Franstalige literatuur te raadplegen: gebruik bv. de zoektermen 'résiliation', 'contrat-cadre' en 'services de paiement'.
- Deze bepalingen van het WER zijn een hercodificatie van de vroegere wet op betalingsdiensten (1 april 2010), dat u ook altijd kan gebruiken in uw zoekopdrachten. De tekst van deze bepalingen is ongewijzigd gebleven.
- Deze bepalingen zijn overigens ook het gevolg van een omzetting van een Europese richtlijn. Het kan helpen om rechtsvergelijkend te werk te gaan (overigens een grote troef voor eender welk juridisch werk - en proffen appreciëren het doorgaans ook), alsook eens te kijken naar de oorspronkelijke richtlijn, rechtspraak van het EHvJ en eventuele standpunten van de commissie.

Bonne chance!

Ingridvk
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mar 2019 10:40

Hartelijk dank!

Reclame

Terug naar “Praat café”