Elke dag worden belaagt

LeenW
Berichten: 12828

Re: Elke dag worden belaagt

#16 , 15 jun 2019 14:32

@ father b
Ik geef je 100% gelijk.
Waar houden de mensen zich in godsnaam mee bezig ?

Ik lees dit elke dag, een paar vind deze foto's niet kunnen , andere geilen erop, en dan de meeste worden geplaatst door een NIET horeca man !.

Moest ieder wanbetaler zo gestalkt worden, dit zou hier nogal wat zijn zeker, het forum was te klein !!
Dit is geen wanbetaler, want dat is een burgerlijke zaak. Dit is een veroordeeld misdadiger.

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 15 jun 2019 14:52


Dit is geen wanbetaler, want dat is een burgerlijke zaak. Dit is een veroordeeld misdadiger.
A ja u ziet dit zo !
Een wanbetaler steelt ook van de schuldeiser door niet te betalen, veel verschil zie ik niet, enkel dat wanbetalers niet met foto in de krant komen, men zou het misschien dan ook beter doen, men zou dan de aannemers en andere zelfstandigen wat sneller betalen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#18 , 15 jun 2019 14:54

@ father b
Ik geef je 100% gelijk.
Waar houden de mensen zich in godsnaam mee bezig ?

Ik lees dit elke dag, een paar vind deze foto's niet kunnen , andere geilen erop, en dan de meeste worden geplaatst door een NIET horeca man !.

Moest ieder wanbetaler zo gestalkt worden, dit zou hier nogal wat zijn zeker, het forum was te klein !!
Dit is geen wanbetaler, want dat is een burgerlijke zaak. Dit is een veroordeeld misdadiger.
Leen,
In de eerste plaats ben ik niet zo dom als die Amerikaanse films. Ik hou van Britse series en zeker de humor, onovertroffen.
Praatcafé moet plaats bieden voor luchtiger onderwerpen.

Maar nu deze dame : ik lees zo juist dat de procureur 21 maanden celstraf eist. Als men dronken een kind ( of een volwassene ) doodrijdt,
en vluchtmisdrijf pleegt; loopt men hier in Belgenland op vrije voeten. Denk maar eens aan de jonge dame van 23 jaar die onlangs werd vermoord
en andere gevallen. Is het hierin dat justitie zijn middelen en tijd moet verprutsen. Als ik de kleding van de dame bekijk waarmee ze in de verschillende
horecazaken binnengaat en rustig eet; dan gaat er bij al een belletje rinkelen.
Maar zoals Lowie zegt hoeveel verteerde zij : enkele euro's en de uitbaters worden met hun naam en de zaak vermeld = gratis reclame.
En aan de kust geven die collega horeca mensen zeker de beschrijving en foto door aan elkaar.

Goedkeuring : neen Misdadiger : absoluut niet strafbaar : volgens de wet wel

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#19 , 15 jun 2019 16:53

in de Colruyt zie ik ook veel ( gepensioneerden ) gratis eten - zonder enige overtreding

- aan de inkom wordt je verwelkomd met een heel klein glaasje wijn
- wat verder op kan je gratis koffie drinken
- aan de vleesafdeling zijn er een aantal die er een sport van maken om daar dikwijls te passeren en van het gratis vlees te proeven
( dikwijls al gezien dat er zijn die enkele saté-stokjes in hun kas slagen, en dan moeten ze nadien niet meer eten. Alleen opletten dat de slager je niet in het het oog blijft houden, maar dat valt wel mee)
-regelmatig kaasblokjes gratis en koekjes en chips


Iemand zal dat gratis wel betalen, want gratis bestaat niet, normaal zal het de brave klant zijn die er geen misbruik van maakt


In een buurt waar veel daklozen zijn zal Colruyt dergelijke gratis zaken wel niet doen denk ik.

LeenW
Berichten: 12828

#20 , 15 jun 2019 17:09


Dit is geen wanbetaler, want dat is een burgerlijke zaak. Dit is een veroordeeld misdadiger.
A ja u ziet dit zo !
Een wanbetaler steelt ook van de schuldeiser door niet te betalen, veel verschil zie ik niet, enkel dat wanbetalers niet met foto in de krant komen, men zou het misschien dan ook beter doen, men zou dan de aannemers en andere zelfstandigen wat sneller betalen .
Ik zie dat niet zo, de wet ziet dat zo. Zie mijn eerder citaat uit het strafwetboek.

LeenW
Berichten: 12828

#21 , 15 jun 2019 17:11

Misdadiger : absoluut niet
Een misdadiger is iemand die veroordeeld is voor een misdrijf, dus een misdadiger is ze 100% zeker wel.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#22 , 15 jun 2019 18:18

in de Colruyt zie ik ook veel ( gepensioneerden ) gratis eten - zonder enige overtreding

- aan de inkom wordt je verwelkomd met een heel klein glaasje wijn
- wat verder op kan je gratis koffie drinken
- aan de vleesafdeling zijn er een aantal die er een sport van maken om daar dikwijls te passeren en van het gratis vlees te proeven
( dikwijls al gezien dat er zijn die enkele saté-stokjes in hun kas slagen, en dan moeten ze nadien niet meer eten. Alleen opletten dat de slager je niet in het het oog blijft houden, maar dat valt wel mee)
-regelmatig kaasblokjes gratis en koekjes en chips


Iemand zal dat gratis wel betalen, want gratis bestaat niet, normaal zal het de brave klant zijn die er geen misbruik van maakt


In een buurt waar veel daklozen zijn zal Colruyt dergelijke gratis zaken wel niet doen denk ik.
Dat is publiciteit. Betaald door de onderneming die ze maakt.
Het bedrijf heeft alle troeven in handen.
Bij dieven in een restaurant is dat niet zo.
Hemelsbreed verschil. Het ene is strafbaar, het andere niet.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

bambipower
Berichten: 1034

#23 , 15 jun 2019 19:38

Zeker in de horeca weet je niet wie de rekening betaald. Toen ik nog jong was, en das heel lang geleden :mrgreen: , ging ik bijverdienen in de horeca en stond ik op percent. Als mijn kas niet klopte, ging het van mijn loon af.

Ik heb in ieder geval meer begrip voor de supermarkt dief, die uit armoede of honger een brood pikt, dan voor de dame die in luxe op restaurant gaat. Zelfs al doet ze dit uit armoede of honger.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#24 , 15 jun 2019 20:41

In onze buurt supermarkt ken ik verschillende personen die komen 3 x daags langs : 's middags, 's morgens, 's avonds. Telkens 2 tassen koffie, nodige koekjes en andere snuisterijen, wijn, kaas …
Deze week nog stond ik achter één van de bewuste personen achter de kassa : rekening € 0.83 = goedkope maaltijd.
Ik kan u verzekeren dat die bedoelde personen een veel groter inkomen hebben dat ikzelf, dat van u weet ik niet. Ook de winkeldiefstallen gebeuren veel door gegoede burgers, zelfs heel bemiddelde.
Mijn principe is : wat ik meeneem in mijn winkelkarretjes dat betaal ik anders laat ik het liggen. Misschien naïef ?

jefke007
Berichten: 1812

#25 , 15 jun 2019 20:44

Of als ze nog eens in een restaurant komt, telkens een heel zwaar laxeermiddel in haar eten draaien, zo zal ze het misschien afleren

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#26 , 15 jun 2019 20:59

Ik ben 74 jaar en heb er een totaal ander beeld van.

Gratis water in Belgie not done, ze moeten dit voor mij niet doen hoor, want drink geen water op een restaurant. .

Maar gratis water voor de hond, dit vind iedereen zelfs ik normaal ook de uitbaters en zelfs een koekje voor de hond.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#27 , 15 jun 2019 21:00

Het is maar hoe je het bekijkt. Wie is de dief...?
La propriété c'est le vol (Pierre-Joseph Proudhon 1809 - 186().
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

jef007
Berichten: 1681

#28 , 15 jun 2019 22:23

wie is de dief??
de horeca uitbater die vergeet een geregistreerd kassa ticket af te drukken als de klant betaalt en de BTW zwart in zijn zak steekt?
of
de dame die gratis tracht te eten?

Oude Belg
Berichten: 3192

#29 , 16 jun 2019 08:18

In onze buurt supermarkt ken ik verschillende personen die komen 3 x daags langs : 's middags, 's morgens, 's avonds. Telkens 2 tassen koffie, nodige koekjes en andere snuisterijen, wijn, kaas …
Deze week nog stond ik achter één van de bewuste personen achter de kassa : rekening € 0.83 = goedkope maaltijd.
Ik kan u verzekeren dat die bedoelde personen een veel groter inkomen hebben dat ikzelf, dat van u weet ik niet. Ook de winkeldiefstallen gebeuren veel door gegoede burgers, zelfs heel bemiddelde.
Mijn principe is : wat ik meeneem in mijn winkelkarretjes dat betaal ik anders laat ik het liggen. Misschien naïef ?
Niks mis mee. Behalve dat ze erg in de weg staan als je wil passeren. Soms staan ze in groep te wachten tot de kaas wordt aangevuld, bvb. Wat uw principe betreft : zo werkt reclame niet: dan zouden die standjes zinloos zijn. Snuisterijen heb ik trouwens nog nooit zien liggen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38596

#30 , 16 jun 2019 23:41

Als we moeten afgaan over zaken die kranten schrijven over zaken waar ze quasi geen info over hebben dan hebben we een rechtsstaat waar we teruggaan naar ook om oog tand om tand en de 'goegemeente' gaat beslissen zonder enige vorm van kennis puur op emoties.
Persoonlijk weet ik waarover ik praat en de (on)zin hier maar stoppen zeker?

En uiteraard is het niet toegelaten van een foto van die dame publiek te maken.
Heb dat ook meegemaakt en dat heeft de mediafirma veel geld gekost. Bedrag in BFr van meer dan 700.000

Terug naar “Praat café”