Arrest van 1997


Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#17 , 05 mei 2019 12:12

Vreemd is als ik mij aanmeld via
Minfin en ik klik op betalen krijg ik
Een foutmelding
ik heb gisterrn ook een copij opgevraag bij de nationale bank
En staat er staan geen schulden op deze persoon

jefke007
Berichten: 1812

#18 , 05 mei 2019 12:24

Als er zelfs geen telefoonnummer in de brief zou vermeld zijn, dan zou het zaakje mogelijk toch kunnen beginnen te stinken.

Reclame

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#19 , 05 mei 2019 12:32

#17
emailadres is van INFOCENTER ANTWERPEN ITALIELEI 4 B1 2000 ANTWERPEN T; 0257/56050

Als ik u was ging ik met die brieven en mails naar de dienst particulieren en vroeg hierover verdere uitleg.
Vraag desnoods naar het diensthoofd zelf en vraag nadere uitleg of deze zaak fraude is.

Een kopie van de brief ( schrappen wat u niet past ) zouden de forumleden ook al kunnen helpen of te besluiten stink of niet.

jefke007
Berichten: 1812

#20 , 05 mei 2019 12:43

Een schuld bij de rva die de belastingen moeten invorderen.

Blijkbaar een KB van 17-02-2019 dat in werking is getreden op 01-05-2019

Belgie is blijkbaar toch een land, waar men liever alles moeilijk wil maken
Denk niet dat de belastingen het leuk vinden om een schuld die bij een andere overheid is gemaakt, te moeten invorderen


Daarom dat ze misschien liever al geen naam op die brief vermelden

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#21 , 05 mei 2019 13:02

#9 # 12

Wat mij opvalt in de uitleg van TS is : 10 % vakbond = bedrijfsvoorheffing op werkloosheidsuitkeringen.
U verhuist in 2000 naar Spanje ondanks u werkloosheidsuitkeringen krijgt ???
U keert terug in 2010 naar België en krijgt ineens invaliditeit en dus volgend ook uitkeringen ???

Het zou mij niet verwonderen met deze info dat het onterecht uitbetaalde uitkeringen zijn, of dat u niet wettelijk in orde waart.

U heeft dan tussen 2000 en 2010 ook geen werk gezocht, vermits u in Spanje woonde.

Ik denk dat Mathieu hier een beter beeld kan scheppen.

Mathieu Rutten

#22 , 05 mei 2019 13:17

Werkloosheidsuitkering is toegewezen aan het woonland. Invaliditeitsuitkering is toegewezen aan laatste werkland en eventueel pro rata ten laste van meerdere landen indien invaliditeit is ontstaan na 01.05.2010 en men in meerdere landen heeft gewerkt. zie VO 883/2004.

Verder verwijs ik naar wat ik je geantwoord heb naar aanleiding van je privé-bericht:

Als ik je een goede raad mag geven. Ga met dit schrijven naar de afdeling die dit schrijven zou verstuurd hebben en vraag hun op de man af of dit stuk van hun diensten komt en waar het precies over gaat. Dan weet je ineens of het hier om oplichting/fake nieuws gaat of niet en waarover het precies gaat. Je kan immers maar bezwaar inleiden als je weet waarover het gaat en waar je je op kan baseren. Mocht je er een probleem mee hebben om naar de belastingen te gaan, neem dan contact op met de sociale dienst en/of de juridische dienst van het OCMW van je gemeente. Zij kunnen dit dan even voor jou uitzoeken.

Als het om een schrijven gaat van een openbare dienst dan moet de naam en de bereikbaarheid van de persoon die uw dossier behandelt vermeld worden.
Ik verwijs hiervoor naar de omzendbrief:
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet

28 APRIL 1992. - Omzendbrief nr. 360 Een grotere doorzichtigheid en toegankelijkheid van de administratie. .
Art. M2. 1. Een eerste maatregel, vermeld in het bovenvermeld actieplan, is het systematisch aanduiden op elke briefwisseling van de naam, de hoedanigheid en het telefoonnummer van de ambtenaar die met een dossier belast is.
Deze maatregel heeft uiteraard betrekking zowel op de briefwisseling tussen de administratie en de burger als op de briefwisseling tussen de overheidsdiensten.
Daartoe dienen op een duidelijk zichtbare wijze vermeld te worden :
- de te contacteren persoon;
- de hoedanigheid van deze ambtenaar (bv. bestuurssecretaris);
- het rechtstreeks telefoonnummer of het toestelnummer;
- eventueel de uren waarop men kan contact nemen.
Deze vermelding moet in begrijpelijke taal gesteld zijn. Ik stel daarom de volgende formulering voor : "Elke inlichting betreffende het onderwerp van deze brief kan worden verkregen bij...".
De vermelding op elke brief van de naam, de functie en het telefoonnummer van de ambtenaar die belast is met het dossier, wil de bevolking in rechtstreeks contact met de overheidsdiensten brengen. Het is dan ook vanzelfsprekend dat de ambtenaar die in de briefwisseling als contactpersoon wordt aangeduid, alle nuttige inlichtingen over het dossier moet kunnen verschaffen. De contactpersoon moet op de hoogte zijn van het dossier en de bevoegdheid hebben aan de burger alle gevraagde inlichtingen te verstrekken. Hij moet de nodige schikkingen treffen opdat hij steeds bereikbaar is en zich desnoods laten vervangen tijdens bijvoorbeeld periodes van ziekte of vakantie.
De aanduiding van de ambtenaar legt ook de klemtoon op zijn verantwoordelijkheid.
Ik vraag dat deze maatregel onmiddellijk wordt uitgevoerd.

Uiteraard heb je ook nog het sociaal handvest van de gebruiker.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.

Thieu Rutten
(pensioen)deskundige.

jefke007
Berichten: 1812

#23 , 05 mei 2019 13:22

"difentief werkonbekwaam verklaad door de dienst Fod sociale zekerheid en krijg vanaf 2010 een vervanginginkomen en itergratie inkomen "

Het is blijkbaar geen invaliditeit die betaald wordt door een ziekenfonds, maar door het Ministerie van sociale voorzorg

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#24 , 05 mei 2019 13:39

In de perdiode van 2000 tot 2010
Heb ik ook geen werkloosheiduitkering gekregen omdat ik naar Spanje ben gaan wonen
En stond ik ook niet meer ingeschreven in belgie maar in Spanje
ik ben terug naar bellgie moeten komen wegens een relatiebreuk en in 2015 ben ik offciele gescheiden van mijn ex vriend
maar ik was al ziek vanaf 1996 en heb ook geen uitkering van werkloosheid gekregan maar van dienst fod sociale dienst socale zekerheid minderinvalide
Van 1996 tot 2000 voor bepaalde duur
In 2010 als ik ben terug gekomen heeft dienst fod sociale dienst socale zekerheid minderinvalide mij op onbeberkte gezed daar heb ik ook atesten van de contol dokter van deze dienst dus ik krijg al die jaar al een vervangsinkomen en intergratievergoeding
De terugvorig van de rva is van 1994 tot 1996 maar ik weet ook noet of er een vonis us van de Arbeidrechtbank
Nu heb ik al twee email gestuurd naar de rva Antwepen tot op heden heb nog geen reactie gekregen op mijn schrijven wat mij ook opvald is in scjrijven van de dienst belasting dat er een ander refenienumer op staat van de Rva dan de voring
En als,ik via mijn edkaart inlog vind ik niets over dit dossier

In schrijven van dienst belasting
Staat ook in indien u maar informatie wil over deze schuld neem dat contact op met dienst Rva
Vind allemaal heel vreemd

jefke007
Berichten: 1812

#25 , 05 mei 2019 13:47

Begrijp dat wel, dat als de " belastingen" iets moeten terugvorderen, wat oorspronkelijjk door de rva werd teruggevorderd, dat zij daar alle details niet van kennen en dat zij u daarvoor naar de rva verwijzen.

Klantvriendelijkheid is anders, maar eigenlijk kunnen de " belastingen" m.i. in casu daar ook niet aan doen.


Het vermelden van de naam van een contactpersoon is blijkbaar een heikel punt, maar het is wel voorzien in omzendbrieven dat die naam vermeld wordt
( snap dat het meest logische zou zijn dat daar dan een naam van een rva-personeelslid EN telefoonnummer zou worden vermeld, maar daar zal de rva dan weer niet happy mee zijn )

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#26 , 05 mei 2019 13:55

Beste Marc,
Nu heeft uzelf eindelijk klaarheid in uw situatie geschapen ( het is de situatie die ik dacht ). Het is altijd moeilijk voor forum leden om een zo juist mogelijke reactie te plaatsen bij gebrek aan complete info.
Dit geeft al een ander beeld over uw toestand.
Volg zeker de richtlijnen van Mathieu Rutten. Ga naar de belastingen Italiëlei en naar de RVA ANTWERPEN
LENTESTRAAT 23 2018 ANTWERPEN T. 02/5154444
Het is best dat u persoonlijk gaat met uw dossier.

Hopelijk kan men u helpen in deze penibele situatie. Veel succes.

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#27 , 05 mei 2019 14:32

Een andere vraag is deze dossier
Verjaard
Wanner deze verjaard is hoe kan ik verjaaring inroepen
Vreidelijke groeten

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#28 , 05 mei 2019 15:50

Kijk even volgende link www.elfri.be/artikel/verjaring-belastingschulden

op google : hoe roept u de verjaring in ? FOD economie

Belastingen verjaring 5 jaar ( onderzoek tot 7 jaar )
RSZ : na 3 jaar sociale bijdragen zelfstandige : 5 jaar

En om helemaal safe te spelen : volg de raad op van Mathieu Rutten : persoonlijk met uw dossier naar RVA Antwerpen en Belastingen Italiëlei Antwerpen
of de afdeling vermeld op de brief.
Daar alleen kunnen zij u uiteindelijk helpen of zeggen wat er loss is.

Mathieu Rutten

#29 , 05 mei 2019 16:30

Jefke 007,

De FOD betaalt voor 65 jaar eventueel doorlopend indien voordeliger, een inkomensvervangende uitkering IVT en/of een integratietegemoetkoming ITT. Dit zijn GEEN vervangingsinkomen en zijn ook niet belastbaar.

Je zal dus eerst klaarheid moeten scheppen of het om een terugvordering van schuld gaat bij de RVA, dan wel bij de belastingen, om wat voor schuld het gaat en hoe deze schuld is ontstaan en vooral hoe deze schuld werd gevorderd. Nog een belangrijk element, was je adres in Spanje bij de Belgische overheidsdiensten bekend? Pas dan kan je onderzoek doen naar de verjaringstermijnen.

Marc brosens
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#30 , 05 mei 2019 18:13

Ik denk dit wel omdat ik en mijn ex parder inschreven stonden in belgie consulaat wij zijn ook getrouwd op belgie consulaat wij hebben van dienst belasting nooit een schrijven ontvagen
Het is nu eerst schrijven van dienst belatingen op 19/04/2019

Terug naar “Praat café”