hoelang gaat dit nog duren?

pien
Topic Starter
Berichten: 2

hoelang gaat dit nog duren?

#1 , 15 jun 2011 10:54

Een jaar geleden heeft een 17 jarige (dus geen rijbewijs) s'nachts de voor het huis geparkeerde auto van mijn dochter in elkaar
gereden.
De jongeman was toen er een alcohol controle was gevlucht voor de politie en tijdens de achtervolging de macht over het stuur verloren.
De auto van mijn dochter stond voor het huis , op eigen grond, geparkeerd.

Nu loopt dit al meer dan een jaar , het politierapport is nu pas vrijgegeven, maar al weken ""onderweg" ?

Mijn dochter heeft 2000 euro schade aan haar auto en wil gaag het geld van de reparatie terug ontvangen, maar de verzekering zegt dat het een moeilijk geval is omdat er iemand aansprakelijk gesteld moet worden en de bestuurder nog maar 17 jaar was en zonder medeweten van zijn ouders de auto meegenomen had.

Ik dacht dat de rijksbijstand zoiets zou bespoedigen!

Hoelang kan dit nog gaan duren alvorens ze gaan betalen en wat kunnen wij doen om dit te bespoedigen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4661
Locatie: Diest

#2 , 15 jun 2011 19:55

Pien,

De Rechtsbijstand van je verzekering moet evengoed wachten op een uitspraak van de politierechtbank. En dat kan inderdaad even duren.
Normaliter zal de verzekering van de tegenpartij uitbetalen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#3 , 15 jun 2011 20:51

onder de 18 blijven de ouders aanspraakelijk, of ze nu wisten wat hun zoon deed of niet

gelet op de "trage werking" van de politierechtbanken door een enorme achterstand kan het wel even duren voor er een uitspraak is en dan mag de verzekering van de tegenpartij nog niet "moeilijk" doen voor en na een eventuele uitspraak

Reclame

Terug naar “Algemeen”