Verkeersongeval en verhaal volledig verdraaid

rolelael
Topic Starter
Berichten: 36

Verkeersongeval en verhaal volledig verdraaid

#1 , 07 jun 2011 10:33

Beste

Vorige week werd ik geconfronteerd als 'getuige' met een verdraaid verhaal.

Ik reed met mijn wagen op een rechte baan toen ik werd voorbijgestoken net voor een bocht.

De persoon had in die bocht blijkbaar geen gepârkeerd wagens verwacht en moest vol in de remmen en zijn wagen slipte en belandde tegen een woning.

Ik ben gewoon gestopt achter de geparkeerde wagens en heb de politie gebeld

De persoon zijn verklaring werd afgenomen, maar zijn verhaal strook niet met de waarheid. Hij zei dat ik hem was voorbijgestoken en dat ik hem van de baan wou rijden. Verklaarde dat hij met zijn wiel tegen de borduur was gekomen en zo is beginnen slippen

Ik viel uit de lucht

Politie zei me op dat moment ook wel dat ze zagen dat er iets niet klopte met deze persoon zijn verklaring en dat duidelijk was dat zijn wagen de borduur niet geraakt had.

Ik heb dan de dag nadien een verklaring gaan afleggen op het politiebureau want op het moment van de feiten had de politie enkel tijd om zijn verhaal te noteren. Ze gingen ook nog eens kijken naar de takeldienst en deze persoon zijn velgen etc

Politie zei dat het zijn woord tegen het mijne was en dat er hoogstwaarschijnlijk wel een rechtszaak van komt ( ttz rechtsbijstand verzekering )

Ik heb geen schade en heb ter info aan mijn verzekering het pv nummer en mijn verklaring doorgegeven.

Wat kan ik verwachten ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 08 jun 2011 18:25

Experts zullen waarschijnlijk bepalen of het verhaal van die andere die dus volgens mij niet kan rijden, klopt. Zijn er geen tekeningetjes gemaakt op zo'n gezamenlijk aanrijdingsformulier ? Iemand die wat van het vals spelen afkent zal zelf een tekeningetje maken en u laten tekenen. Als uw wagen ten andere geen beschadiging heeft is zijn verhaal heel zwak en onbewijsbaar. Moest ik politie zijn kreeg hij van mij nog een boete ook. Als hij total loss is zal hem dat leren. Zo zie je maar, je wil iemand helpen die een stommiteit begaat en je word nog zelf beschuldigd ook.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus
Berichten: 38739

#3 , 08 jun 2011 18:37

U stond geparkeerd, staat u mee op de schets van de politie als betrokken partij of bent u alleen gehoord als getuige.
Heeft de politie gevoeld aan uw wagen of deze 'warm' was?
Heeft men uw papieren gevraagd om in te vullen??

Reclame

rolelael
Topic Starter
Berichten: 36

#4 , 09 jun 2011 13:23

Beste, neen ik stond niet geparkeerd , ik ben voorbijgestoken net voor de bocht. Hij is dan uit de bocht gegaan en ik heb mij achter de 3 geparkeerde wagens geparkeerd
En er is geen aanrijdingsformulier ingevuld aangezien ik niet ben of heb aangereden . Enkel PV opgemaakt door politie

Terug naar “Algemeen”