€144,75/m voor autoverzekering ...

CJ_01
Topic Starter
Berichten: 4

€144,75/m voor autoverzekering ...

#1 , 26 nov 2010 14:23

In 2008 heb ik een nieuwe auto gekocht, de voorwaarde dat de lening aanvaard werd (Bank/Verzekeraar X) was dat ik een auto verzekering nam bij hen, wat op eerste zicht niet echt zo'n probleem leek te zijn. De kost was €77,00/m wat voor mij tamelijk "goedkoop" was aangezien ik pas 21 jaar was. Ik heb een jaar zonder problemen gereden tot ik in 2009 betrokken was in een ongeluk waarbij mijzelf in fout was. Dan zijn de problemen begonnen, tijdje na mijn ongeluk kreeg ik een nieuwe verzekeringsbrief voor 1 maand, maar verschoot mij een ongeluk toen ik merkte hoeveel ik moest betalen. €144,75 euro ... Eerst dacht ik dat het om een misverstand ging en belde verzekeraar X. Na lang, lang wachten (betalende nr toevallig ...) vroeg ik aan de telefonist hoe het kwam dat mijn premie meer dan verdubbeld was. Blijkbaar kwam het door het ongeval dat ik veroorzaakt had en ze vonden het meer dan normaal dat mijn premie verhoogd/verdubbeld was. In het kantoor van verzekeraar X zei de "competente" medewerker dat mijn bonus-malus met 4 punten gestegen was, aan de telefoon zeiden ze immers dat bonus-malus niet meer bestond...

Om het kort te houden wilde ik zo rap mogelijk van verzekering veranderen. In de eerste geval waren de premies verhoogd, dat laat toe om je verzekering stop te zetten maar werd daarvan nooit op de hoogte van gebracht. Volgens verzekeraar X wel,maar ik heb die brief nooit ontvangen. Toen ik dat melde aan de telefonist antwoordde ze met: "het is niet aan ons om te bewijzen dat de brief verzonden werd, maar aan u om te bewijzen dat u deze nooit ontvangen hebt." Waarop ik dreigde naar een advocaat te gaan en kreeg de reactie: "doe maar" en het gesprek werd verbroken.

Nu in 2010 werd mijn auto aangereden door iemand (in mijn recht) en zal binnenkort vergoed worden, ze hadden het geld 2 weken geleden gestuurd maar tot nu toe nog niet ontvangen. Ik had ergens gelezen dat het mogelijk was om je verzekering af te sluiten 2 weken voor of 2 weken na ontvangen of weigering van de vergoeding. Is dit waar? Ik ben ten einde raad met die klote en veel te dure verzekering en wil deze zo rap mogelijk stopzetten, ik dacht eerst om mijn auto plak binnen te brengen en dan weer inschrijven maar iemand heeft mij gezegd dat je dan verplicht bent om terug naar dezelfde verzekering te gaan, ik weet het gewoon niet meer.

Alvast bedankt voor uw advies.

Mvg

[Gelieve namen van bedrijven uit uw posts te laten: Vandebos]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
digo
Berichten: 12

#2 , 30 nov 2010 16:14

Tot 30 dagen na regeling van de schade kan je opzeggen. Er is echter veel kans dat X zelf de polis opzegt aangezien ze "te veel" werk aan je hebben: 2 ongevallen in 2 jaar tijd (in recht of in fout maakt niet uit, ze hebben er werk aan en dat brengt niet op).

Reclame

Terug naar “Algemeen”