Opzeggen motorverzekering wegens verkoop

weduwe33
Topic Starter
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee

Opzeggen motorverzekering wegens verkoop

#1 , 03 jun 2019 21:12

Ik heb mijn Vespa verkocht, categorie moto +125 cc
Hoe moet ik nu op een correcte wijze deze motorverzekering opzeggen met onmiddellijke ingang, en de moto nummerplaat afgeven?
Kan ik gewoon het kantoor van mijn verzekeraar binnenwandelen en hem de plaat persoonlijk geven en de verzekering opzeggen?
Of moet dat verplicht via aangetekende brief?
Bedankt voor raad!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 04 jun 2019 00:00

Als u een goede verzekeraar/makelaar hebt, kunt u de plaat gewoon afgeven, en brengen zij dit in orde.
Zorg wel dat u een document hebt van hun waarop staat dat de ze de plaat ontvangen hebben, en dat ze de polis gaan schrappen.

In andere gevallen:
Plaat afgeven aan het DIV (gratis), of bij bpost (betalend).
Bij bpost krijg je meteen een attest, bij het DIV moet je wachten tot ze hun brievenbus legen, verwerken en dan een attest opsturen per post (dus dit duurt wel een week of 2); met dat attest kan je de verzekering ook meteen stopzetten.
Normaal is langsgaan op kantoor voldoende, maar desgewenst kan dat ook via aangetekende brief.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jun 2019 07:40

De datum van Bpost telt als stopzetting .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Algemeen”