Kat verzekeren in buitenland

Jaanh
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Kat verzekeren in buitenland

#1 , 20 mar 2019 00:52

Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar meer info over dierenverzekeringen in het buitenland.
Mijn kat (8j) die ik recent geadopteerd heb heeft FIV, wat wil zeggen dat ik op termijn wel dierenarts kosten mag verwachten. Daarom wou ik mij verdiepen in een verzekering voor hem.
Hier in België is het aanbod toch een pak kleiner dan ik dacht, ik vond maar 1 grote speler en daar kon ik hem niet op aansluiten omdat hij ouder dan 5 jaar is.
Daarom zou ik graag weten of het een optie is om mijn kat bv in Nederland te laten verzekeren?
Alvast bedankt!
Jana & Pluut

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 20 mar 2019 06:35

Een kat met een bestaande ziekte, met zekerheid dierenartskosten. en nu nog verzekeren ?
De kans zal klein zijn dat er nog iemand dat risico wil verzekeren.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 20 mar 2019 09:37

Dan zoek je beter op een Nederlandse site.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 mar 2019 09:49

kwestie van te proberen profiteren van de verzekering, een zieke kat proberen verzekeren ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

artemis
Berichten: 3293

#5 , 20 mar 2019 10:07

Een bestaande ziekte zal volgens mij overal uitgesloten worden. De leeftijd is ook al een probleem.
In het algemeen zijn die dierenverzekeringen niet zo interessant. Beter de premie in een spaarpotje stoppen.

Veel plezier nog met je kat. Lief dat je hem een kans geeft.


Jaanh
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 mar 2019 12:14

Ik zie sommige mensen reageren over profiteren of over hoe het slecht is dat ik al een 'zieke' kat probeer te verzekeren
Die kat is op dit moment perfect gezond. Ik wil hem verzekeren zodat wanneer hij ziek wordt ik hem tenminste de juiste zorgen kan geven zonder mijzelf financieel de grond in te duwen. Zelfs mensen met gezonde huisdieren weten dat die facturen kunnen oplopen

Jaanh
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 20 mar 2019 12:15

@father B

Ik heb op santevet al gekeken, wanneer ik het profiel invulde krezg ik negatief antwoord wegens te oud (max 5 jaar)
Hetzelfde bij Hema

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#9 , 20 mar 2019 13:12

Jaanh,
Dat is dan valse reclame van hun, want ik heb het op internet gevonden. Ik zal voor u ook nog eens verder kijken. Ben zelf 200 % dierenvriend en heb zelf gedumpte poezen, die wij helemaal in de luxe leggen en waarvoor de Dierenarts zeker ingeschakeld wordt als het nodig is.
Begrijp ook dat de kosten van een verzekering oplopen, dus een wikken en wegen tussen de premies opzij leggen of een verzekering. Zelf spreken wij onze rekening aan, gezien de vele addertjes onder gras in die polissen.
Indien ik verdere info vind, post ik hem hier.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#10 , 20 mar 2019 13:40

Nog eentje gevonden : kat tussen 2 maanden en 10 jaar - 1 dag

franstalige site
https://www.assuropoil.fr France, Belgique en Italië

In Nederland vind ik er enkel voor kittens.

artemis
Berichten: 3293

#11 , 20 mar 2019 13:46

Ohra adviseert op de link hierboven aan een Belgische klant om in BE een verzekering af te sluiten.

Zelfs al is er geen vragenlijst, toch goed de kleine lettertjes lezen. Het is mogelijk dat wanneer er bepaalde kosten gemaakt worden die aan FIV gerelateerd zijn, de dierenarts zal moeten opgeven wanneer de eerste diagnose was. En als die datum voor het afsluiten van uw verzekering was, de dekking vervalt.

In uw plaats zou ik dit eens met uw dierenarts bespreken. Ik denk dat die daar meer ervaring mee heeft dan wij allemaal tesamen.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#12 , 20 mar 2019 14:10

Inderdaad ook geen slecht idee van Artemis om eens te overleggen met uw dierenarts, en te vragen of die u een persoonlijk voorstel kan doen of waar ge desnoods een deftige verzekering kunt vinden.
Zal moeilijk zijn want over het algemeen beginnen die verzekeringen bij de leeftijd van kitten.
Zijn uitgekookt genoeg.

Jaanh
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#13 , 20 mar 2019 14:20

@artemis @father b

Dat ga ik doen, heb volgende week een afspraak bij mijn dierenarts en ga daar eens horen wat hij ervan weet en denkt.
Wel allebei alvast bedankt voor de info & het opzoekwerk,
Als ik het zo hoor leg ik beter gewoon maandelijks een goed bedrag weg, dat zal makkelijker zijn en ook duidelijker dan een vage polis af te sluiten.
Bedankt!

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#14 , 20 mar 2019 14:25

Jaanh,

Ik denk dat het laatste op den duur het goedkoopste is. Want er zijn praktische geen verzekeraars die polissen voor katten hebben, en indien wel heel mistige praktijken. Ook zo in Nederland.
In ieder geval vind ik het al prachtig dat u een kat heeft geadopteerd. Wij hebben gedumpte poezen, fantastische diertjes en veel aanhankelijkheid. Voorbeeldjes voor vele mensen.
Veel succes.

artemis
Berichten: 3293

#15 , 20 mar 2019 14:30

Denk ik ook.
Even snel door de links gelopen. Behalve dat de kat te oud is voor Axa sluit deze verzekeraar en ook Assuropoil ziektes uit die bestonden voor de inschrijving.
Beetje logisch. Anders zouden mensen wachten tot hun dier ziek is alvorens een verzekering te nemen.

Hopelijk mogen jullie nog lang van elkaar genieten.

Terug naar “Algemeen”