Hallo,
Ik was laatst bij een goeie maat thuis TV aan het kijken en toen ik op een gegeven moment van TV naar Internet Radio wisselde, heb ik zijn 2 maand oude surround set opgeblazen.
De reden was een enorm volume verschil tussen TV en internet radio (de TV wordt digitaal naar de versterker verstuurd, terwijl de internet radio al eerder versterkt wordt in het mediacenter ofzo).
Ik heb dus wel zijn boxen opgeblazen, maar kon er in principe weinig aan doen (toen de TV aan stond, was het geluid bv helemaal niet luid).
Vraag 1 is dan ook:
Wordt dit gedekt door DVV familiale verzekeringen? Of is dit een twijfelgeval?
Als het een twijfelgeval is, kan ik mijn kansen dan verbeteren door het anders te verwoorden? (fout in configuratie van audio-setup ofzo)
Een ander lastig punt is dat de fabrikant van de boxen, tevens de "winkel" is. Zij verkopen hun boxen rechtstreeks online, zonder tussenkomst van "normale" (web)winkels. Ze zijn gelegen in Duitsland en doen sowieso al niet aan herstellingen (ze vervangen gewoon).
Dit maakt het erg lastig om "een bestek" op te maken voor de verzekering. Als ik het goed begrijp dient zo'n bestek nl om van een "betrouwbare bron" bewijs te hebben dat de boxen effectief kapot zijn en of het het beste is om te herstellen of te vervangen. Aangezien ze bij de fabrikant / winkel van de boxen enkel aan vervangen doen en aangezien de fabrikant / winkel in Duitsland zit (en waarschijnlijk niet even aan huis zal komen voor een bestek te maken), snap ik niet echt goed hoe ik hieraan kan komen... Ik wou morgen even met de fabrikant / winkel bellen of ze hier meer ervaring mee hebben, maar ik verwacht niet echt wonderen...
Heeft iemand een idee hoe ik een voor de verzekering aanvaardbaar bestek kan regelen voor deze lastige situatie?
Tenslotte is er ook nog het probleem dat mijn maat nu zonder fatsounlijk werkende boxen zit.
Hij is wel bereid mee te werken aan al dat verzekeringsgedoe, maar wil wel geen weken zonder boxen zitten.
Eigenlijk wil ie ten laatste morgen nieuwe boxen bestellen (aangezien ze bij de fabrikant toch niet herstellen is dit sowieso al noodzakelijk).
Is het een probleem dat je al nieuwe boxen bestelt terwijl de verzekering nog moet beginnen met alles uit te zoeken? (uiteraard houdt ie de oude, kapotte boxen nog wel bij voor als een expert langs komt)
Alvast bedankt!