Wij zijn maar een verzekering

Aaiky
Topic Starter
Berichten: 1

Wij zijn maar een verzekering

#1 , 21 okt 2010 17:17

op 29/09 stortte te gevel van ons buren hun nieuwbouw in, op ons dak van de keuken. Sindsdien regent het binnen en nu vriest het nog eens ook in mijn keuken. Niet leefbaar!
De expert is langs geweest met 3 andere partijen, maar de hoofdverantwoordelijke stuurde zijn kat (de schrijnwerker). Pech voor ons want als ze (ons verzekering) het van niemand kunnen terugvorderen krijgen wij ook niks.
Ik bel de verzekering en vraag wat nu? Mevrouw, wij zijn maar een verzekering, ik kan u niet helpen!!!!
Moeten we dan echt de winter ingaan zonder dak? Dit kan toch niet? Kan ik een advocaat nemen? Dekt de brandverzekering dat of moet ik daar zelf voor opdraaien?

Mvg aaike

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22324
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 21 okt 2010 20:00

Ik denk dat uw eigen brandverzekering u in deze kan verderhelpen.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 23 okt 2010 11:51

“Art.1386.De eigenaar van een gebouw is aansprakelijk voor de schade door de instorting ervan veroorzaakt, wanneer deze te wijten is aan verzuim van onderhoud of aan een gebrek in de bouw.”(Burgerlijk Wetboek).

‘Tenzij er een afwijkende wetsbepaling of beding is,behoort een gebouw dat een aannemer ter uitvoering van een aannemingscontract opricht op de grond van een eigenaar aan die eigenaar,ongeacht of dat gebouw al dan niet is voltooid of opgeleverd‘[Cass. ARC930319N,16 juni 1995(Olen t. Van de Perre),onuitg.,geciteerd door TRD&I 1995,795].

Vorder dus schadevergoeding van die eigenaar.

Onderzoek zorgvuldig of uw verzekering ‘brand’ of ‘familiale’ rechtsbijstand omvat. Is dat wel het geval ,doe daaraan dan onverwijld aangifte.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Algemeen”