Inbreng VOF

downbylaw
Topic Starter
Berichten: 1

Inbreng VOF

#1 , 01 apr 2011 19:19

Beste leden,

een 2 tal jaar geleden heb ik met een collega een VOF opgericht. Mijn inbreng op papier was €2010 en de zijne €990. Ik heb mijn inbreng volgestort op de bankrekening maar wegens omstandigheden heeft de andere vennoot gezegd dat hij het een maand later zou storten. In vriendschapsvertrouwen heb ik 'ja' gezegd. Gedurende een jaar heb ik niet anders dan smoesjes gehoord 'Er moet mij nog iemand geld...' 'Volgende week heb je het zeker' enzovoort. In augustus (1 jaar later) is er dan een vennoot bijgekomen. De aandelen werden dan als volgt verdeeld: Ik €2010, vennoot 2 €390, nieuwe vennoot €600. Opnieuw werd door beide vennoten beloofd dat de inbreng zal overgeschreven worden. Tot begin februari 2011... beide vennoten negeren mijn telefoontjes, emails, facebookberichten, smsen. Hoeveel keer ik ook niet probeer, ik krijg geen antwoord. Ondertussen blijven de facturen zich opstapelen en staat onze bankrekening in het rood (niet zo veel maar toch). Ik heb al een vriendelijke aangetekende brief gestuurd maar daar vrees ik ook voor.

Welke stappen zou ik het best ondernemen om deze situatie op te lossen? Ervaring? Tips?

Alvast bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding