Buitenlandse vennootschap

Estagon
Topic Starter
Berichten: 105
Juridisch actief: Nee

Buitenlandse vennootschap

#1 , 30 nov 2019 21:49

Vanaf 2020 ga ik reizen (ten minste tot het einde van 2020) en terwijl een vennootschap oprichten.
Ik zal ofwel mijn domicilie behouden in België (met tijdelijke afwezigheid) ofwel een referentie-adres aanvragen (voor maximaal 1 jaar; daarna zien we wel weer).
Persoonsbelasting zal dus sowieso in België te betalen zijn voor AJ 2020, aangezien ik nergens anders zal domiciliëren of eigendom bezitten.

De vraag is nu: Waar richt ik best mijn vennootschap op?
Ik verkoop enkel producten/diensten aan personen of bedrijven gevestigd in België en Nederland.
Zelf zal ik het werk verrichten buiten België (eerste maanden in Frankrijk, dan Spanje en daarna waarschijnlijk verdere oorden buiten EU opzoeken voor onbepaalde duur).

Een Belgische vennootschap is zeker mogelijk, maar het ondernemerslandschap is nu niet per se erg gunstig.
Daarnaast wil ik geen belastingen ontduiken, daar mijn personenbelasting sowieso in België geïnd zal worden.
Wel wil ik de vennootschapsbelasting optimaliseren; ook kijk ik naar uit te keren minimumlonen voor zaakvoerders, minimumkapitaal, dividendbelastingen, e.d.

Dus: In welk land vennootschap oprichten voor persoonlijke tax-resident in België die het werk in het buitenland verricht, maar nergens anders woonachtig is?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding