Mijn ex is de bvba om zeep aant helpen

Bg’tje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Mijn ex is de bvba om zeep aant helpen

#1 , 15 sep 2019 15:32

Samen met mijn ex heb ik een aantal jaar geleden een bvba opgericht, nu zijn we bijna een jaar uit elkaar en een kleine maand geleden heb ik mijn 10% van de aandelen die ik had aan hem moeten overschrijven! Dit is nog niet verschenen in het Belgisch Staatsblad! Ik heb nog steeds zicht op de rekening van de vennootschap en daarop zie ik dat hij heel veel geld van de vennootschap overzet naar zijn privé om bv. komende week een week naar Ibiza op vakantie te gaan met een hoop kameraden! Hij heeft deze maand alleen al 5000 euro naar zichzelf overgezet! Mijn vraag is of ik hier nog iets kan tegen doen, om hem tegen te houden! Ik denk dat hij op deze manier de bvba om zeep aant helpen is! En als ik nog iets kan doen, als het nog niet te laat is, wat zou ik dan nog kunnen doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 15 sep 2019 16:30

Hebt u nog enige functie binnen die bvba?

Bg’tje
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 sep 2019 16:33

Nee, ik heb geen functie meer in de bvba!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 sep 2019 17:57

als je GEEN functie of/en geen aandelen meer heeft kan u niks maar ook niks meer doen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6854

#5 , 15 sep 2019 18:27

Inderdaad, en houd u daaraan. Doe niets voor die bvba, letterlijk niets.

Ik vrees dat u anders ook als feitelijk zaakvoerder zou kunnen aangesproken worden, als het dan toch misloopt.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”