overeenkomst, welk recht heb ik nog?

mtantwerp
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

overeenkomst, welk recht heb ik nog?

#1 , 12 sep 2019 09:41

Mijn beroep is licentiaat Lichamelijke opvoeding, ik heb daarnaast 36 jaar een dansschool en ik wil het volledig ledenbestand, de structuur en werking overlaten aan een jong persoon.
Bij de laatste stap om een overeenkomst te tekenen heeft zij met haar vader nog iets extra willen toevoegen waar ik me vragen bij stel, namelijk:
Dat ik na de overname in een straal van 25 km rond Edegem geen enkele professionele ondersteunende begeleiding in de vorm van lesgeven of creaties meer mag uitvoeren.
Ik heb toen gezegd dat indien zij dit veranderen in : ” lesgeven in DANS” ik akkoord ga ( ik ga dit overlaten aan haar en zal niets meer met dans doen, geen creaties meer maken op vlak van DANS ) maar ik kan toch niet beperkt worden om lesgever L.O. nog iets te doen?
Is dit wel wettelijk wat ze verlangen?
Graag had ik uw advies hierover
mvg
MT

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 sep 2019 09:48

Uw job binnen het onderwijs staat inderdaad los van de overeenkomst. Deze slaat enkel op uw nevenactiviteit als dansleraar. Voor wat dit laatste betreft kan ik de nieuwe eigenaar bijtreden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2019 10:09

Bij een overname van een zaak is dit een normaal gegeven, word soms gesteld over gans het grond gebied van Belgie.
En zoals men al schreef is dit enkel op je zakelijke activiteit van danslessen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

mtantwerp
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 sep 2019 10:13

Dank voor uw snelle reactie!
Ik geef ook lessen lichamelijke opvoeding aan senioren in een OCMW.
Daarom nog de vraag , geldt dit dus ook voor uitvoeren van mijn diploma buiten het regulier onderwijs indien het niets meer met dans heeft te maken?

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”