Diefstal vennoot

Fortuin
Berichten: 1013

Re: Diefstal vennoot

#31 , 29 aug 2019 08:23

Het handelsfonds.. dat is natuurlijk steeds een discussie. De situatie die lowie schetst lijkt mij wel correct; uiteindelijk heb jij een relatie met een klant en bij bedrijven waar er maar weinig kapitaal nodig is het makkelijk om een contract tussen BVBA A of BVBA B te ondertekenen.

Wat is de waarde van het klantenbestand nog zonder een profiel die de uitvoering doet? Zo goed als nihil. Als mensen naar jou komen omdat jij goed werk levert, weliswaar via een vennootschap, dat is één ding. Als ze naar jou komen omdat de naam van je firma XXX is, dan is die waarde toe te schrijven aan het handelsfonds.

Om een lang verhaal kort te maken, je vroegere BVBA kon voor 5 miljoen euro krediet (bij banken of andere schuldeisers) en uitstaande schulden hebben -- zolang er geen persoonlijk borgen ondertekend werden, dan is het aan de curator om te kijken hoeveel hij van dat openstaande bedrag hij kan recupereren.

Als de BVBA nog nuttig materiaal bezit kan nu tevens een interessant moment zijn om dit over te kopen van de curator voor "een prijsje". Want een gedwongen verkoop heeft sowieso hoge kosten en daar verkoopt men meestal ook een stuk onder de werkelijke waarde.
Laatst gewijzigd door Fortuin op 29 aug 2019 08:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#32 , 29 aug 2019 08:31


Als de BVBA nog nuttig materiaal bezit kan nu tevens een interessant moment zijn om dit over te kopen van de curator voor "een prijsje".
In maart heb ik in een zaak bemiddeld met de curator voor een handelaar

Een wagen 2 jaar oud grote familie wagen van Japan, zeer veel materiaal, 4 diepvriezers, en nog verkoopbare foodproduckten.

Dit voor de prijs van 7000€

Maar met één voorwaarde de zaakvoerder van het gefailleerd bedrijf moest ook het gehuurde pand totaal opkuizen, wat hij natuurlijk gedaan heeft, de wagen was zelf 3 maal meer waard .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fortuin
Berichten: 1013

#33 , 29 aug 2019 08:34

Een firma inhuren om een pand leeg te maken kost ook handen vol geld. De makkelijkste persoon om goederen aan te verkopen is de oude zaakvoerder, omdat hij als beste de historiek en waarde kent van het geheel.

Reclame

unhappyman
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#34 , 29 aug 2019 10:55

Ik wil nog eens op dit terug komen, nu het faillisement is aangevraagd, mag ik bij een ander bedrijf voorlopig gaan werken als interim tot ik alle nodige stappen heb gedaan om een nieuwe bv op te richten ?
Of aan wie kan ik zoiets vragen, daar ik zeker wil zijn dat ik geen misstappen pleeg.

Mvg

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#35 , 29 aug 2019 11:16

U mag bij een ander vanaf nu aan de slag gaan, waarom niet ??

Een nieuwe BV oprichten dit vraag je best aan een boekhouder, die heeft daar de kennis van .

Kostprijs ??? weet ik echt niet heb nooit een boekhouder gehad !

Zie eens deze link

https://www.liantis.be/nl/tools/starter ... gJImvD_BwE
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

unhappyman
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#36 , 29 aug 2019 15:09

zo, ik hoop dat dit de juiste stap was voor een paar weken, maar ik ben ingeschreven in een interim kantoor en zou misschien maandag al aan het werk kunnen

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”