Freelance samenwerking beëindigen

Freggel78
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Freelance samenwerking beëindigen

#1 , 17 aug 2019 22:28

Voor een bepaald overheidsproject werk ik samen met freelance-medewerkers. Zo tekende ik onlangs een onderaannemingsverklaring met een freelance medewerker. De persoon engageerde zich via deze overeenkomst om consultancy-diensten voor ons te verzorgen. In de overeenkomst - die werd opgesteld door de overheid - wordt niets gestipuleerd over de beëindiging van de samenwerking.
Aangezien de betreffende persoon al geruime tijd niet meer antwoordde op mijn mails en ook nog steeds niet de juiste documenten had terugbezorgd teneinde de samenwerking te kunnen opstarten heb ik zelf beslist om de samenwerking stop te zetten.

Ik heb dit via mail aan de betreffende persoon meegedeeld. Aangezien ik hem ondertussen reeds heel wat marketingmateriaal en inhoudelijke documenten had bezorgd en reeds kosten had gemaakt (o.a. een opleidingsdag + aanmaak professioneel e-mailadres) heb ik hem voor de volgende keuze gesteld: mij al het materiaal terugbezorgen voor een bepaalde datum OF een vergoeding betalen om de reeds gemaakte kosten terugbetaald te krijgen.

De betreffende persoon reageerde niet op deze mail en ondernam ook geen verdere actie.

Ik vermoed dat het noodzakelijk is om hem via een aangetekend schrijven in gebreke te stellen? Indien hij mij het gevraagde materiaal niet terugbezorgt, ben ik dan effectief in mijn recht om hem een bedrag aan te rekenen? En indien hij dit bedrag niet betaalt, kan ik dit dan gerechtelijk vervolgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38601

#2 , 18 sep 2019 13:51

Dat kan u inderdaad best doen nvia een AS - ik hoop dat u dat dus al gedaan hebt.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”