Zelfstandig bijberoep

stevevbtje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zelfstandig bijberoep

#1 , 29 jun 2019 23:26

Hallo ,

Verleden jaar zat ik op een "springplank" , wat wil zeggen dat ik leefde van een werkloosheidsuitkering en daarnaast als zelfstandige in bijberoep aan het werk ging .

Ook werkte ik af en toe via interim .

Nu is het moment daar om mijn belastingbrief in te vullen en heb hieromtrent 3 vraagjes .

Ik heb enkel 3 facturen van bewezen diensten die ik geleverd heb aan een vennootschap ( horecazaak ) en heb geen onkosten gemaakt , verder "werkte" ik daar onder het stelsel btw betaald door mede contractant ...

Mijn vraag nu is onder welke rubriek (nr) ik deze inkomsten moet invullen ?

Ook vind ik niet waar ik mijn fiscaal aftrekbare bijdrage van de vakbond moet invullen .

En als laatste vroeg ik me af of ik de algemene provinvciebelasting_bedrijven mag inbrengen als onkosten ? Indien ja , onder welke rubriek ?

Alvast bedankt .

M.v.g. Steve

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jun 2019 11:44

Vraag 1 :

DEEL 2 VAK XVIII RUBRIEK 1600-49 TOTAAL DER 3 FACTUREN
RUBRIEK 1606-43 UW KOSTEN hangt af hoeveel het totaal is van de 3 facturen
provinciebelasting valt hier onder deze rubriek
indien groot bedrag facturen en klein bedrag prov. belasting
deze rubriek open laten en kiezen voor de forfaitaire aftrok = is dan
automatisch
RUBRIEK 1617-32 Totaal 1,2,3,4b,5 en 6d in uw geval hetzelfde bedrag als RUBRIEK 1600-49

RUBRIEK 1632-17 sociale bijdrage, indien geen € 0.00


Vakbondsbijdrage af te trekken van werkloosheidsuitkeringen


Dus alles hangt af voor deel 2 van de grootte van uw facturen, voor aftrek pro. belasting of forfaitaire aftrek

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”